Започва строежът на метрото до „Хладилника”
Секция: ИКОНОМИКА
30 Юли 2014 14:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Започва строежът на метрото до „Хладилника”

/КРОСС/ От 1 август започва строителството на метростанция до ул. „Сребърна" в столичния квартал Лозенец, известен още като "Хладилника", съобщи днес кметът на София Йорданка Фандъкова, която инспектира изграждането на спирката до летище София. По план строителството ще продължи 22 месеца - до 1 юни 2016 г.

Станцията, която ще се казва „Витоша", е продължение на втория метродиаметър и ще бъде с дължина от 1,3 км. Спирката ще има изходи към кръстовищата на бул. „Черни връх" и ул. „Хенрих Ибсен" и на ул. „Сребърна" и ул. „Филип Кутев".

Проектът е включен в оперативна програма „Транспорт" за програмния период 2014-2020 г., но тъй като още не е подписано споразумението между България и Европейската комисия, строителството започва с пари на общината. Държавата отказа да отпусне средства и общинският съвет одобри 10 млн. лева. Общата стойност на проекта е 16,7 млн. лева.

Очакванията на местната управа са броят на пътниците да се увеличи с 28 хиляди дневно. В момента ежедневно метрото използват между 300 и 330 хиляди души.

С още 90 хиляди души ще нараснат пътуващите, когато тръгнат и двете разширения на метрото до летище София и до Бизнес парка в „Младост". „В момента дейностите са извършени на 80%", посочи Йорданка Фандъкова и допълни, че разширенията на първия метродиаметър ще са готови през април 2015 година.

Линията ще свърже централните жп- и автогара с летището, като от центъра до аерогарата ще се стига за 17-18 минути. През влак движението от станция „Младост 1" ще бъде до аерогарата и до Бизнес парка.

Общата стойност на двете разширения е 119 млн. лв. и се осъществяват по Оперативна програма „Транспорт" (2007-2013 г.), Европейския фонд за регионално развитие и местно съфинансиране.

Шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев изрази надежда, че в средата на следващата година ще започне строителството и на третия метродиаметър. Дължината ще бъде е 16,5 км с 19 метростанции. Очакванията са пътниците да нараснат с 162 хиляди дневно, като близо половината от хората, които ползват градски транспорт, вероятно ще предпочетат подземната железница.

Първият етап ще бъде дълъг 7 км със седем метростанции. Вторият етап е от кв. „Красно село" - жк Овча купел - Околовръстно шосе и жп линия София-Перник, третият етап включва бул. „Ботевградско шосе" - бул. „Вл. Вазов".