/КРОСС/ 234 самолета и 30 хеликоптера - това представлява в момента гражданската авиация на България, съобщава в. „Преса", позовавайки се на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА).
Най-многоброен е селскостопанският аерофлот - 111. Следва групата за превоз на пасажери, товари и поща - 65 броя. Тук влизат класическите пътнически самолети, както и бизнес джетовете, притежавани от заможни бизнесмени.
Под родния флаг порят небето 18 еърбъса спрямо 4 боинга. По данни на Евростат у нас все още няма пътнически самолет от свръхтежка категория, който може да превозва над 251 пътници. А бизнес джетовете към 1 януари 2013 г. са 17.
У нас са регистрирани и 58 машини за обучение и спорт. Картинката се допълва от 26 самолета, които се ползват за геоложки, географски и други изследвания, както и за фотографиране. Има и два хеликоптера за спешна помощ.
В последните години няма сериозни промени в броя на регистрираните въздухоплавателни средства и те са малко над 250. Военните самолети и хеликоптери на страната, които са годни за полет, са около 45.
Авиационният парк обаче е застарял по подобие на автомобилния. Най-голяма е групата на самолетите и хеликоптерите, произведени преди повече от 20 години - 76 броя. На достолепна възраст между 16 и 20 г. са 65 въздухоплавателни средства, а други 51 са между 11 и 15 г. Във въздушната ни армада има едва 12 самолета и хеликоптера, произведени в последните 5 години.