Opel сложи шептящ дизел в Zafira Tourer
Секция: Автомобили
06 Август 2014 14:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Opel сложи шептящ дизел в Zafira Tourer

/КРОСС/ Opel предлага още една възможност за избор на изключително икономичен Zafira Tourer: гъвкавият и функционален седемместен модел на марката вече се предлага с втората версия на двигателя 1.6 CDTI ecoFLEX, разполагаща с мощност от 88 кВт/120 к.с. Тя се присъединява към турбо дизела със 100 кВт/136 к.с, който направи своя дебют именно в компактния ван през миналата година. И двата принадлежат към новото поколение дизелови двигатели на Opel и се отличават с изключително нисък разход на гориво, невероятно балансирана работа и минимално ниво на шума. Заради последното, двигателят на Opel 1.6 CDTI ecoFLEX си спечели прозвището „шептящия дизел" от специализираните в областта на автомобилите издания. Той е част от голямата моделна и двигателна офанзива на Opel, в рамките на която в периода от 2014 до 2018 година ще бъдат представени 27 нови модела и 17 нови двигателя. Новата базова дизелова версия на Zafira Tourer ще се предлага на изключително атрактивната цена от 44 440 лева (препоръчителна цена за България с включен ДДС).
Цялостната концепция на двигателя още от ниво развойна работа е фокусирана върху намаляването на генерираните от двигателя шум и вибрации. Резултатът е един агрегат работещ с копринена мекота и невероятен баланс. Използвани са авангардни CAE симулации (Computer Aided Engineering, компютърни системи за проектиране) и различни оптимизационни системи за прецизен анализ на всеки компонент и подсистема още преди да бъде конструиран първият двигател и дори първият детайл. Успехът на тази работа се доказва от най-добрите в класа параметри по отношение на шума и вибрациите.

Новото поколение дизелови двигатели е на върхово ниво и в други области: то е цялостно оптимизирано по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2. Zafira Tourer, оборудвана с двигателя 1.6 CDTI ecoFLEX със 88 кВт/120 к.с. разполага стандартно със Start/Stop система, а така също и със шестстепенна механична трансмисия с намалено вътрешно триене и система за рекупериране на спирачната енергия. За осигуряване на оптималното управление на електрическите енергийни потоци, последната възстановява част от кинетичната енергия с помощта на електрически генератор в режимите на спиране на автомобила. Генерираната по този начин енергия се съхранява в акумулатора. Това на практика се случва, когато водачът отнеме газта или натисне спирачния педал. При достатъчно високо ниво на зареждане на батерията, генераторът няма за задача да захранва бордовите консуматори и облекчава работата на двигателя; необходимата за целта енергия се осигурява от акумулатора. Генераторът не консумира енергия и двигателят няма задачата да го задвижва при ускоряване например, а всичко това води до намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Подобен специфичен цикличен и импулсен процес на зареждане би претоварил стандартен тип акумулатор, поради което е необходимо използването на акумулатори отговарящи на изискванията за този тип работа. Те се наричат Absorbent Glass Mat (акумулатори с абсорбираща стъкловлакнеста материя, AGM) и именно с такъв е оборудвана Zafira Tourer. Този тип технологично решение осигурява максимално ниво на надеждност на работата на електрическата система и гарантира стартирането на двигателя без проблеми и без закъснение по всяко време. В батерията от типа AGM структурата на материята от стъкловлакна абсорбира течния електролит, осигурявайки високо ниво на плътност, с което се намалява вътрешното съпротивление, подобряват се характеристиките при студен старт и се увеличава експлоатационният живот на акумулатора.
Благодарение на тези авангардни технологии, новият „шептящ дизел" в Zafira Tourer е не само изключително тих и комфортен за шофиране. Той има значително намален разход на гориво и емисии на CO2, със стойности съответно 4.5 л/100 км в комбиниран цикъл и 119 г/км в същите условия. Те осигуряват на седемместния Zafira Tourer клас на ефективност „A" в Германия.
Двата двигателя от ново поколение 1.6 CDTI завършват широката гама от дизелови агрегати на Zafira Tourer. Палитрата включва известния 2.0-литров дизел на Opel с мощност 81 кВт/110 к.с., 96 кВт/130 к.с. или 121 кВт/165 к.с., както и върховата версия, осигуряваща 143 кВт/195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Бензиновата гама се състои от 1.8 литров агрегат с мощност от 85 кВт/115 к.с. и варианти на 1.4-литровия Turbo със 88 кВт/120 к.с. и 103 кВт/140 к.с., както и версията на 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo със 125 кВт/170 к.с. Най-мощният бензинов двигател в гамата на Zafira Tourer е 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo със 147 кВт/200 к.с. И двете версии на бензиновия турбо агрегат също са част от напълно новите поколения двигатели на Opel.
Клиентите, които искат автомобили с още по-ниски експлоатационни разходи и високо ниво на екологичност, могат да разчитат на 1.4 LPG ecoFLEX (Liquefied Petroleum Gas, втечнен петролен газ) със 103 кВт/140 к.с и 1.6 CNG ecoFLEX (Compressed Natural Gas, сгъстен природен газ) със 110 кВт/150 к.с., пише autobild.bg.