На 15 август започва приемът по схемата „Училищен плод”
Секция: БЪЛГАРИЯ
11 Август 2014 14:07
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
На 15 август започва приемът по схемата „Училищен плод”

/КРОСС/ Над 10,5 млн. лева са средствата, предвидени за новата учебна 2014/2015 година. През новата кампания на дете ще се полагат свежи плодове и зеленчуци на обща стойност 27,29 лв. без ДДС. Запазва се стойността на порция - 0,68 лв. без ДДС, съобщават от Министерството на земеделието и храните.

Очакванията са през настоящата учебна 2014/2015 година от схемата „Училищен плод" да се възползват 352 хиляди деца. Те ще бъдат от всички групи в детските градини, както и ученици от подготвителен до четвърти клас.

Документите за подпомагане по „Училищен плод" ще се приемат от 15 август до 20 септември 2014 г. в областните дирекции на ДФ „Земеделие". Образци на заявленията и указанията за кандидатстване са обявени на интернет страницата на схемата - http://schoolfruit.dfz.bg/index.php?p=downloads&area=1. Кандидатите за участие са обособени в три групи - учебни заведения; еднолични търговци, търговски дружества и кооперации, организации на производители на плодове и зеленчуци, както и общини с учебните заведения, които се намират на тяхната територия. Важно за директорите на детските градини и училищата е, че могат да кандидатстват по схемата само чрез един заявител.

Схемата „Училищен плод" ще се прилага от 15 септември 2014 г. до 31 май 2015 г. в цялата страна. В срок до 31 октомври 2014 г. на интернет страниците на ДФ „Земеделие" - http://www.dfz.bg/ и на „Училищен плод" - http://schoolfruit.dfz.bg/ ще бъдат публикувани и списъците с одобрените изпълнители. Те ще трябва да доставят свежите плодове и зеленчуци в детските градини и училищата от 1 ноември 2014 г. до 31 май 2015 г.

За учебната 2014/2015 г. са одобрени следните съпътстващи мерки по схемата: посещения в земеделски стопанства, отглеждане на плодове или зеленчуци от децата, беседи, разпространение на брошури и плакати, създаване на интернет страници и видеоклипове, организиране на празници, игри, викторини, изложби и др.