/КРОСС/ Около 8.5% от активната потребителска база на Twitter всъщност не са хора, а автоматизиран софтуер. Информацията е обявена от самата компания в доклад до американската Комисия по ценните книжа и фондовите борси.
От него става ясно, че около 23 млн. акаунта всъщност се обновяват автоматично с минимална или никаква човешка намеса. В това число са включени и софтуерните ботове, които извличат информация от Twitter и я публикуват в мобилни приложения, които не са собственост на микроблога. Броят се и акаунтите, които автоматично публикуват нова информация.
Това не означава, че всички разпространяват спам. Има много медии и блогове, чиито линкове към нови публикации се публикуват автоматично. Основният проблем от тази ситуация е за рекламодателите. Оказва се, че те може да плащат за реклами, които всъщност не се виждат от никого. Засега компанията не е коментирала дали има планове да коригира този проблем по някакъв начин, пише Преса.