/КРОСС/ "Фирмата, която извършва сервиз на асансьора, би трябвало да отговаря и за ремонта му. Технически би могло да се направи по всякакъв начин един ремонт, стига да бъдат вложени оригинални компоненти от завода производител и да бъде направен по инструкциите му." Това коментира в "Здравей, България" Николай Маринков, председател на Българската асансьорна асоциация.
"Има оправдание, че няма пари и затова се стига до такива инциденти", коментира Маринков и добави, че в сектора липсва контрол от десетилетия.
"Асансьорът е монтиран през 60-те години, когато е строен блокът. Новите асансьори са много по-сигурни от старите, които отговарят на много по-малко изисквания за сигурност и съответно са много по-опасни. Основният проблем е, че не са сервизирани правилно през всичките тези години. Не е правен годишният технически преглед правилно, а фиктивно. Хората не са искали да влагат необходимите средства за ремонт на тези асансьори", на мнение е той.
Според него на този асансьор е трябвало да се прави преглед един път на всеки 10 дни, а не един път в месеца. По думите на Маринков за първи път виждаме случай, в който Държавната агенция за метрология и технически надзор реагира адекватно. Според него много правилно агенцията иска законодателни инициативи.