/КРОСС/Столипиново завъртя електронна търговия с ментета на 12 световноизвестни марки обувки. Схемата е проста - поръчваш си последен модел маратонки „Puma" през интернет сайт, а после, вместо оригинален чифт от Германия, ти пращат имитация от гетото, където преди това обувките са внесени от Турция.
Продавалникът работи с мрежа от няколко сайта, пише „Марица". Най-оборотният е с адрес Sport-Marka.com. В него се предлагат уж оригинали на 12 прочути марки. В списъка са: „Adidas", „Armani", „Gucci", „Dolce&Gabanna, „Hugo Boss", „La Coste", „Levi's", „Louis Vuittone", „Nike", „Puma", „Tomy Hifiger" и „Zara".
Цената на чифт е само 35 лева, което е първи сигнал, че става дума за ментета. Това обаче се пропуска от потребителите и сайтът прави сериозни обороти.
Без да подозира, че го мамят, от далаверата с ментета наскоро се опарил Радослав Димитров от Годеч. Мъжът се зарадвал, че е намерил на сметка маратонки „Puma", и поръчал даже два чифта. Единият е 42-и номер от модела „Puma Mercedes AMG", с код M-222. Другият в заявката е от същата линия, но 41-и номер, с код M-193. Излезли му общо 70 лева. Пристигнали по куриер за сметка на Димитров.
„Не съм доволен, скъсаха се за един месец", каза по телефона пред „Марица" завлеченият мъж. Той обясни, че му продали обувките като оригинали. Но отказа повече подробности как се е подвел и в какъв вид ги е получил.
Справка в официалния сайт на „Puma" сочи, че цената на моделите от линията „Mercedes" е 115 евро. Само единични чифтове могат да се намерят на промоция, но и за тях след отстъпката вместо 90 евро искат 63 евро, което е три пъти и половина над обявената в столипиновския сайт цена.
Сайтът, през който се поръчват обувките пък, не съдържа информация за произход на стоката. Липсват също задължителните данни за фирмата, която администрира интернет портала, както и адрес на мястото, където се помещава юридическото лице. В разрез с правилата за електронна търговия е посочен само мобилен телефон.