Лозанов: Предизборните кампании не са нито за политиците, нито за медиите, а за избирателите
Секция: БЪЛГАРИЯ
27 Август 2014 12:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лозанов: Предизборните кампании не са нито за политиците, нито за медиите, а за избирателите

/КРОСС/Съветът за електронни медии и Централната избирателна комисия подписаха споразумение във връзка с предстоящата предизборна кампания. На церемонията беше отправен призив към медиите да отразяват честно и безпристрастно кампанията, за да не се повтарят станалите емблематични случаи от близкото минало.

Председателят на СЕМ Георги Лозанов вижда ролята на медиите в това да помогнат на избирателите да се ориентират и да направят свободно своето информирано решение.

Медийните кампании не са направени за политиците, нито са направени за медиите. Те са направени за избирателя и аудиторията и тя си плаща.

Ролята на медиите е да помогнат на избирателя да се ориентира и да направи своето информирано свободно решение, без натиск, категоричен бе той в интервю за БНР.

Колкото по-неефективни са кампаниите, толкова повече се купуват гласове и епизодът "Костинброд" ще се повтаря, каза още Лозанов. 

Все повече трябва да кажем на глас, че кампаниите в медиите са страшно ниско ефективни. Причината е, че се правят скучни и овладени от разбиранията на политиците кампании. Трябва да се изтрие дъската изцяло и наново да се преосмисли това, което наричаме предизборна кампания, коментира Георги Лозанов. 

Лозанов посочи, че кампаниите трябва да имат повече журналистическа свобода, да има платена част, но тя да е ясно разграничена от другите. Той посъветва журналистите да работят активно с политиците както в нормално време и да не се плашат от политиците. 

Има десетки възможности, по които кампанията да влияе, убеден е Георги Лозанов.