„Ние знаем” е новото мото на ТАСС
Секция: Русия
08 Септември 2014 15:06
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Ние знаем” е новото мото на ТАСС

/КРОСС/ ОТ 110-ИЯ СИ РОЖДЕН ДЕН ИТАР-ТАСС ВЕЧЕ ОФИЦИАЛНО СЕ НАРИЧА ИНФОРМАЦИОННА АГЕНЦИЯ НА РУСИЯ "ТАСС"

Най-​старата информаци­онна агенция на Русия навърши 110 години на 1 сеп­тем­ври. Пре­зи­дентът на стра­ната Вла­ди­мир Путин поздрави колек­тива. При­вет­ствие изпрати и екипажът на МКС, поздрави и благопоже­ла­ния продължа­ват да при­стигат от раз­лични страни по света. Кметът на Москва Сергей Собя­нин лично под­несе сво­ите поздрав­ле­ния, разгледа излож­бата пла­кати „Окна РОСТА", както и ста­ринна тех­ника, с помощта на която са се пре­да­вали съобще­ни­ята на агенци­ята, посети съвременно обо­рудва­ния нюз­рум и подари на гене­рал­ния дирек­тор Сергей Михай­лов книга за исто­ри­ята на Москва.

Летопи­сът на ТАСС започва на 1 сеп­тем­ври 1904 г., когато излиза указът на импе­ра­тор Нико­лай ІІ за съз­да­ване на Санктпе­тер­бург­ската телеграфна агенция - пър­вата държавна информаци­онна агенция на Русия. През 1925 г. тя започва да се нарича ТАСС, а през 90-​те години на мина­лия век - ИТАР-​ТАСС. Фра­зата „ТАСС е упъл­номощен да заяви", с която започ­ват офици­ал­ните съобще­ния на агенци­ята, за първи път про­зву­чава през 1934 г. Днес информаци­он­ните про­дукти на ТАСС се използ­ват от над 5 хиляди корпо­ра­тивни або­нати в Русия и в чуж­бина. „Много вече сме напра­вили, но още повече ни пред­стои - каза гене­рал­ният дирек­тор на агенци­ята Сергей Михай­лов. - В пла­но­вете ни е в близ­ките три години да осигу­рим 100% покри­тие на стра­ната с коре­спон­дент­ска мрежа и да открием 27 нови пред­ста­ви­тел­ства в чужбина".

В изцяло обно­ве­ния пресцентър Сергей Михай­лов съобщи, че новото назва­ние на агенци­ята от 1 сеп­тем­ври е Информаци­онна агенция на Русия „ТАСС". ТАСС, по думите на Михай­лов, е марка и няма да се разшиф­рова. „Новият бренд на най-​старата информаци­онна агенция на Русия е при­зван да стане сим­вол на про­фе­си­о­на­лизъм, енту­си­азъм, готов­ност за само­раз­ви­тие на екипа и стремежа на агенци­ята да съхрани и раз­вива най-​добрите тра­диции", каза гене­рал­ният дирек­тор. Речта му бе транс­ли­рана по вътреш­ните кому­ни­каци­онни канали в коре­спон­дент­ски пунк­тове и пред­ста­ви­тел­ства в Русия и в чужбина.

По думите на Сергей Михай­лов в осно­вата на концепци­ята на новата марка ТАСС е залегнала иде­ята за досто­ве­рен източ­ник на посто­янно обно­вя­вана интегри­рана информация - агенция на зна­ни­ята, а клю­чово мото на ТАСС става „Ние знаем". „Всеки факт е основа на зна­ние, което човек има по един или друг въпрос. И понеже ние рабо­тим с факти, значи сме в осно­вата на процеса на полу­ча­ване на зна­ние. Т.е. иде­ята на мар­ката ТАСС е да се даде възмож­ност на човека да сформира свое зна­ние по един или друг пред­мет въз основа на изчерпа­телна информация за ста­ващото. Имайки пред­вид и факта, че в ТАСС са натрупани огромни архиви на новини и снимки (от 2013 г. към агенци­ята е при­съе­ди­нена и Книж­ната палата) ние имаме възмож­ност да про­сле­дим много теми в тях­ното исто­ри­че­ско раз­ви­тие", отбе­ляза Сергей Михайлов.

Проме­нен е и фирме­ният знак - син пра­воъгъл­ник (в малко по-​друг нюанс), който се асоци­ира с книга, лист хар­тия, папка фай­лове, системен блок, т.е. в една или друга степен пра­воъгъ­лен пред­мет, и надпис ТАСС. Кампа­ния с новия си имидж ТАСС пла­нира да про­веде (след Москва), в Санкт Петер­бург, Сочи, Омск и други руски гра­дове, с под­крепата на реги­о­нал­ните вла­сти. Пре­ходът към новата марка ще се осъще­стви до края на 2015 г.

В. «Русия днес»