Жалби за калпави смартфони и таблети заливат КЗП
Секция: Технологии
10 Септември 2014 08:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Жалби за калпави смартфони и таблети заливат КЗП

/КРОСС/ Комисията за защита на потребителите е залята от жалби за калпави смартфони и таблети. Това съобщи за "Телеграф" Емилия Елчинова, шеф на дирекция „Контрол на пазара" в КЗП.

От 6000 жалби с рекламации най-много са за мобилни апарати. През последните три месеца всяка втора жалба касае рекламация на смартфони. Потребителите се оплакват, че устройствата се повреждат бързо, че имат софтуерни проблеми и не изпълняват функциите, заради които са ги купили. На второ място са рекламациите на лаптопи и таблети. Чак след това са оплакванията от другите потребителски стоки, като обувки, дрехи, мебели, телевизори и т.н.

Потребителят идват в КЗП с очакване, че тя ще разпореди на търговеца да възстанови парите за дефектирала стока. Но това не е така. "Ние съдействаме за решаването на неговия проблем, но не винаги се стига до възстановяване на парите. В повечето случаи рекламациите се уреждат чрез ремонт", уточни Елчинова.

С промените на Закона за защита на потребителите от 25 юли търговецът е задължен чак след третия ремонт да приеме обратно стоката и върне парите за нея на купувача. Но и в този случай КЗП може само да санкционира търговеца, ако той откаже да възстанови стойността й.