/КРОСС/ 2 л/100 км ли!? Да бе, да!? Quartz няма подобни амбиции. Концептуалният модел ще блесне официално по време на салона в Париж, който стартира на 2 октомври. Екипът на TopGear вече има свой човек във френската столица, така че знаем как вървят приготовленията. И ще бъдем там в точния момент, за да научите всички новини от първа ръка.
Quartz е "SUV на бъдещето", казват от Peugeot. Тъй като сериозно се съмняваме студията някога да види поточна линия, ще си затворим очите за това изказване. Прототипът стъпва на епохални 23-инчови джанти, които донякъде лъжат за размерите му. Всъщност Quartz е сравнително компактен на дължина (4,5 метра), но се разпростира на цели 2,06 м на ширина. Липсва B-колона, а ножичните врати са само малка част от арсенала му с изкусителни опции.
Най-хубавото обаче са двигателите. Три на брой, ако трябва да сме конкретни. И с обща мощност 500 к.с. Бензиновото сърце е наглед скромен 1,6-литров турбомотор, но със завидните 270 к.с. и 330 Нм. На предния мост живее електромотор със 115 к.с., който помага на двигателя с вътрешно горене по време на смяна на предавка, така че да не усещате загубата на мощност. На задния мост също има симпатичен електромотор с още 115 к.с. Изцяло на ток колата може да измине 50 км, но нас повече ни вълнува хибридният режим, при който стряскащата за кола с лъв на емблемата мощност се изсипва в пълен синхрон към четирите колела. Помагат ѝ диференциалът с ограничено приплъзване, пневматичното окачване (поддържа клиренс между 300 и 350 мм) и цяла шапка свръхмодерни технологии.
Все още нямаме снимки на интериора, но дори графиките разкриват немалко подробности. Хедъп дисплеят задминава и най-високите постижения в класа. Местата вътре са четири, индивидуални за всеки пътник. Цялостното оформление на дизайна се подчинява на философия, наречена i-Cockpit, каквото и да значи това, пише topgear.bg.