/КРОСС/ Изграждането на новото пристанище трябва да бъде реализирано, защото ще бъде в интерес не само за Варна, но и за страната. Това заяви Ангел Найденов, водач на листата на Коалиция "БСП лява България" за Варна и областта на среща с представители на морския бранш. Той припомни, че служебното правителство е спряло проекта с мотива, че се налагат икономии на средства от държания бюджет. „Ще бъде непростимо за пореден път да бъде пропусната възможността Варна да има модерно пристанище", допълни той.
Според кандидатът за народен представител от листа на Коалиция "БСП лява България" Борислав Гуцанов, ако проектът за ново пристанище бъде спрян, това ще бъде национално предателство. „Повторното спиране на проекта е безумие и обричане на морската индустрия, и на града. Явно, има нежелание от страна на министъра на транспорта Николина Ангелкова да бъде подписан договорът за проектиране", подчерта той.
По думите на председателя на Българската морска камара, кап. Богдан Богданов, ако има национална морска стратегия, нито един министър не би си помислил да взема подобни решения. „Варна няма бъдеще без модерно морско пристанище", подчерта той. Министърът на транспорта в кабинета Орешарски, Данаил Папазов, който също присъства на срещата, обяви, че средства за проектиране на новото пристанище има, тъй като в бюджетите на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура" и Пристанище - Варна са предвидени общо 9 млн. лв.
Проектът за новия порт подкрепиха всички представители на морски организации
Подкрепа за реализиране на проекта за новия порт и новия интермодален терминал обявиха всички представители на морски организации. Българска морска камара, Националната асоциация за корабостроене и кораборемонт и Моряшкия професионален съюз подписаха споразумение с кандидатите за народни представители от Ангел Найденов и Борислав Гуцанов, за развитие на морския бранш. Сред ангажиментите, записани в него, са облекчаване на митническото и гранично законодателство, приемане на отделен закон за пристанищата, преструктуриране и децентрализиране на ИА „Морска Администрация" и ДП „Пристанищна инфраструктура", преразглеждане на приетата от служебното правителство тарифа за пристанищните такси, както и създаване на държавен гаранционен фонд за обезпечаване на банковите гаранции, издавани от корабостроителните заводи на корабособствениците. Участниците в срещата се договориха да работят в непрекъснат диалог за изпълнение на точките, записани в споразумението.