Синдикати: Неработещата сигнализация е виновна за делайлиралия влак край Калояновец
Секция: БЪЛГАРИЯ
19 Септември 2014 15:25
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Синдикати: Неработещата сигнализация е виновна за делайлиралия влак край Калояновец

Пловдив /КРОСС/ Не човешка грешка е причина за дерайлиралия влак край гара Калояновец, а техническа неизправност. Това са установили проверките на синдикатите от КТ „Подкрепа" в Пловдив. Инспекцията по труда в града е извършила 14 проверки във връзка със здравословните и безопасни условия на работа на служителите в Локомотивно депо-Пловдив.
Припомняме, че на 13 юли дерайлира бърз влак от София за Варна край гара Калояновец, Старозагорско. При тежкия инцидент почина единият от машинистите Венко Тодоров - служител в Локомотивното депо в Пловдив и член на КТ „Подкрепа" там.
Констативният протокол от извършената проверка показва, че инцидентът не е предизвикан от човешка грешка, а техническа неизправност. В документа е посочено, че дерайлиралият локомотив е бил оборудван с автоматична локомотивна сигнализация, която е трябвало да се задейства при липса на реакция от локомотивната бригада. Няма данни обаче дали съответната част на тази сигнализация е работела в участъка на инцидента.
„Ние продължаваме да твърдим, че проблематиката, касаеща самото използване на съоръженията и състоянието им са причината за тази катастрофа", категоричен е председателят на КТ „Подкрепа" в Пловдив Атанас Кръстев.
Сигнализацията е по изискване на Европейския съюз. Въведена е преди години у нас. При проблем тя задължително трябва да действа и да предупреди за опасност. Проверките на съответните органи обаче все още не са установили дали сигнализацията се е задействала към момента на инцидента.
По думите на синдикатите проблемите в БДЖ и Агенция „Железопътна инфраструктура" са много и не се прави нищо по разрешаването им. Сред тях са това, че липсват охладителни системи във влаковете, 2/3 от локомотивните машинисти са с гръбначни заболявания поради старите столове, на които седят, не е ясно и какви са правата и задълженията на началник-влаковете и др.
От КТ „Подкрепа" са категорични, че ако системата не се промени спешно, то още има още подобни инциденти, пише topnovini.bg.