Пловдив /КРОСС/ Не човешка грешка е причина за дерайлиралия влак край гара Калояновец, а техническа неизправност. Това са установили проверките на синдикатите от КТ „Подкрепа" в Пловдив. Инспекцията по труда в града е извършила 14 проверки във връзка със здравословните и безопасни условия на работа на служителите в Локомотивно депо-Пловдив.
Припомняме, че на 13 юли дерайлира бърз влак от София за Варна край гара Калояновец, Старозагорско. При тежкия инцидент почина единият от машинистите Венко Тодоров - служител в Локомотивното депо в Пловдив и член на КТ „Подкрепа" там.
Констативният протокол от извършената проверка показва, че инцидентът не е предизвикан от човешка грешка, а техническа неизправност. В документа е посочено, че дерайлиралият локомотив е бил оборудван с автоматична локомотивна сигнализация, която е трябвало да се задейства при липса на реакция от локомотивната бригада. Няма данни обаче дали съответната част на тази сигнализация е работела в участъка на инцидента.
„Ние продължаваме да твърдим, че проблематиката, касаеща самото използване на съоръженията и състоянието им са причината за тази катастрофа", категоричен е председателят на КТ „Подкрепа" в Пловдив Атанас Кръстев.
Сигнализацията е по изискване на Европейския съюз. Въведена е преди години у нас. При проблем тя задължително трябва да действа и да предупреди за опасност. Проверките на съответните органи обаче все още не са установили дали сигнализацията се е задействала към момента на инцидента.
По думите на синдикатите проблемите в БДЖ и Агенция „Железопътна инфраструктура" са много и не се прави нищо по разрешаването им. Сред тях са това, че липсват охладителни системи във влаковете, 2/3 от локомотивните машинисти са с гръбначни заболявания поради старите столове, на които седят, не е ясно и какви са правата и задълженията на началник-влаковете и др.
От КТ „Подкрепа" са категорични, че ако системата не се промени спешно, то още има още подобни инциденти, пише topnovini.bg.