ДПС най-щедра за медийно отразяване
Секция: ПОЛИТИКА
20 Септември 2014 09:49
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
ДПС най-щедра за медийно отразяване

София /КРОСС/ ДПС е разтворила най-широко кесията за предизборно отразяване. Това показва преглед по сайтовете на някои от най-популярните електронни медии, които са спазили Изборния закон и вече са публикували списъците с платените от партиите суми. За клипове, хроники, репортажи, участия в диспути и други предизборни изяви, отразявани по БНТ, БНР, бТВ, Нова телевизия и Дарик радио, движението е броило 338 201 лв.
Малко по-скромна е коалицията около Николай Бареков "България без цензура" - тя се е охарчила с 327 851 лв. Наред с платените форми, досега кандидатите от формацията на Бареков са се възползвали и от безплатните медийни пакети в БНТ, които са до 40 000 лв. и се предоставят по закон на политическите сили без субсидия.
БСП излиза на трета позиция в класацията по платена политическа реклама, като социалистите са платили 227 000 лв. "Атака", на която повечето социолози не предричат нов мандат в парламента, е наляла за предизборно отразяване предимно в големите електронни медии като Нова тв, бТВ, националната телевизия и Дарик радио 94 108 лв.
Проверката на "Сега" показа, че от ГЕРБ са стиснали здраво кесията, вероятно защото и без това социологическите проучвания ги изваждат на първото място. Те са дали на въпросните медии за помпане на предизборен рейтинг 35 520 лв. и изглеждат далеч по-скромни от АБВ. Освен в ефира от формацията на Георги Първанов са избрали да се рекламират и в интернет, личи от публикувания отчет на сайта Днес.бг. Коалицията не пести средствата, тъй като според различните проучвания ту влиза, ту не влиза в 43-тото народно събрание, но е със сигурност на ръба. И АБВ се е възползвало от медийните пакети в БНТ. Реформаторите пък са похарчили за медийни участия и отразяване по-скромните 51 404 лв., а от "Патриотичен фронт" са платили още по-малко - 22 000 лв.
"Движение 21" на Татяна Дончева не се е ограничило само до тв и радио популяризиране. Бившата социалистка е заложила и на интернет. Партията е платила 20 486 лв. за рекламни банери в сайтовете "Медиапул" и Днес.бг, както и за агитационни клипове и репортажи в БНТ и БНР.