Москва отново задава въпроси за крушението на Boeing 777
Секция: Русия
25 Септември 2014 16:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Москва отново задава въпроси за крушението на  Boeing 777

/КРОСС/ Зам.-ръководителят на Росавиация Олег Сторчевой, упълномощен представител на РФ в разследването на авиокатастрофата на Boeing 777 на авиакомпания "Malaysia Airlines" в Източна Украйна, изпрати на международната комисия за разследване на крушението писмо със списък на действия, които е необходимо да се изпълнят преди да бъдат направени окончателните изводи от разследването на случая, предаде РИА Новости.

Списъкът се състои от 24 въпроса и съдържа целия набор от информация, необходима за подготовката и анализа в разследването на подобни инциденти. Русия вече е насочвала внимание на това, че в разследването не са били включени много от задължителните действия при такива случаи.

В писмото се обръща внимание на необходимостта да се направи анализ на повредите в детайлите на самолета и възможните източници на техния произход, включително и на експертизите на телата на загиналите пътници и членовете на екипажа.

Редица въпроси на Росавиацията засягат и данните на украинските наземни служби, основно радио и телефонни прегвори с диспечерите на Днепропетровския център за организиране на въздушното движение в деня на крушението. От писмото става ясно, че тези въпроси остават непроучени.

Повечето точки в писмото засягат действията на украинските военни на 17 юли. Това са данни за полети на военни самолети в този ден, пускове на ракети (както с учебни, така и с военни цели), записи на преговори на военни пилоти, както и с пунктовете на ПВО, а също данни за навигация на самолетите в района на крушението на малайзийския Боинг 777. В писмото се упоменава, че такава информация до днес не е била предоставена.

В писмото се обръща внимание на необходимостта да се извърши анализ на представените данни от руското министерство на отбраната за активизацията на радарните центрове на Украйна в периода близък до момента на катастрофата.
Според Росавиация следва да бъдат разпитани екипажите на самолетите, намирали се във въздушното пространство над мястото на крушението в деня на инцидента, както и за евентуалните повреди в бордовото и наземното навигационно оборудване.