Производители ни цакат с качеството на маслото
Секция: БЪЛГАРИЯ
29 Септември 2014 17:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Производители ни цакат с качеството на маслото

/КРОСС/ Производители масово влагат в маслото немлечни мазнини, вода и технологични добавки в нарушение на законодателството и добрите производствени практики, установи изследване на асоциация "Активни потребители", което обхваща 15 от най-популярните на пазара марки масло.
Продуктите са тествани за наличие на немлечни мазнини, съдържание на вода, мазнини и сух безмаслен остатък (СБО). През теста минали следните марки: Mlekovita, Fine Food, Deutsche Markenbutter (Rostar BG), Horeca, масло смес "Хранинвест", "Филипополис", Kitchen Butter, Fine Life, краве масло "Хранинвест", Alpenbutter "Meggle", "Домлян", LACRIMA, "Родопея", MILTEX и "Верея".
Три са основните нарушения, установени от "Активни потребители".
Най-важното от тях е нерегламентираното влагане на заместители на млечната мазнина, което е установено при четири от изследваните проби. Става въпрос за твърди растителни масла като палмовото, което от години се ползва в производството на сирене. Съществуват обаче подозрения и за използването на хидрогенирани отпадъчни мазнини, свинска мас и др., което е незаконна и вредна търговска практика. При някои проби процентът на немлечните мазнини достига шокиращите 75. В останалите проби, където е установено това нарушение, то варира между 10 и 50%.
При пет от пробите било установено значително по-ниско съдържание на мазнини спрямо посочените на етикета.
Масово водата е повече от обявеното.
По-високото водно съдържание влошава качеството на продуктите, намалява срока им на трайност и повишава вероятността от развитие на патогенни микроорганизми. Освен това, водно съдържание над 25% означава, че е почти сигурно наличието на технологични добавки (влагозадържащи вещества) в продуктите, което е абсолютно недопустимо. При пет от марките водното съдържание изобщо не е било посочено на етикета, отбелязват от "Активни потребители".