/КРОСС/ "Строителството на пътя към бъдещия ГКПП със Сърбия при Салаш - Ново корито, което бе започнато на 19 юли т.г. от правителството с мандатоносител БСП, продължава и в момента едновременно на три места по трасето." Това съобщиха на пресконференция кандидатите за народни представители от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ във Видин Филип Попов, Николина Ванчева и Ваня Ставрева, който днес посетиха обекта.
Те обясниха, че се рехабилитират 1 км съществуващ път и два моста в с. Салаш, а паралелно с това се извършва и трасирането на изцяло новия 4-километров участък от селото до граничната бразда.
„Трите години и половина управление на ГЕРБ бяха пропуснати за отварянето на новия граничен пункт, междуправителствената спогодба, за който бе одобрена от правителството на Станишев през май 2009 г. Със съдействието на Михаил Миков проектът бе размразен през 2013 г. и започна реалното строителство на пътя", каза Филип Попов.
Той поясни, че средствата в размер на 3,6 млн. лв. са били осигурени от държавния бюджет по Публичната инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите".
Кандидатите за народни представители припомниха, че днес строителни работи е трябвало да се извършват и на друг значим обект - обхода на град Димово и с. Бела, но на 19 септември т.г. назначеното от служебното правителство ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура" прекрати процедурата за избор на строител.
"Мандатът на ГЕРБ бе пропуснато време и за този проект, въпреки че в споразумението за строителството на "Дунав мост 2" бе записано, че най-късно до датата на въвеждането на съоръжението в експлоатация трябва да бъдат избегнати тесните места по протежение на подходната пътна и железопътна инфраструктура", заявиха социалистите.
Те подчертаха, че с изграждането на обходния път движението е трябвало да бъде изнесено извън гр. Димово и с. Бела, защото този участък от главен път Е-79 се характеризира с многобройни остри завои и голяма денивелация, което би затруднило преминаването на тежкотоварните автомобили, пътуващи от и за „Дунав мост 2".
По думите им с новото трасе трябва да бъде решен и отдавнашен проблем на живеещите в гр. Димово и с. Бела с шума и вибрациите от колите и със замърсяването на въздуха.
„БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ ще продължи не само този, но и останалите инфраструктурни проекти в Северозападна България, които служебното правителство загърбва, защото те имат значение не само за Видин, Монтана и Враца, а за развитието на целия европейски транспортен коридор 4 и за оползотворяването на геостратегическите предимства на България", категорични бяха кандидат-депутатите.