Стоилов: Броят на учениците да е само начален ориентир за средствата, които получават училищата
Секция: ПОЛИТИКА
01 Октомври 2014 14:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Стоилов: Броят на учениците да е само начален ориентир за средствата, които получават училищата

/КРОСС/ Ще продължим да настояваме броят на учениците да бъде само начален ориентир за средствата, които получават училищата, защото принципът парите да следват ученика би означавало все повече изтощаване на средните и малките училища и концентриране на средствата в големите градски центрове. Това заяви на среща с над 50 учители в Пазарджик водачът на листата на Коалиция "БСП лява България" в Пазарджик Янаки Стоилов. Според него трябва да има допълващи и коригиращи критерии. „За разлика от нашите основни опоненти, които се стремят част от средствата, които отделя държавата, да отиват и за издръжката на други образователни институции, ние отстояваме държавата да се ангажира с издръжката на държавните и общинските училища", бе категоричен Стоилов. Той е на мнение, че училището трябва да се разглежда освен като образователна институция и като институция, която играе все по-голяма възпитателна и социална роля. По неговите думи това означава, че особено за децата, чиито семейства са с по-малки финансови възможности, е много важно в училище да им се осигури хранене, а там където има възможност да се въведе ученическо облекло и да се оползотворява свободното време в различни извънкласни форми. „По този начин ще направим училището място, в което децата са привлечени да бъдат и ще ги отделим от неблагоприятно въздействие. Стремим се в тези училища, в които се осигурява добро ниво на обучение и които се нуждаят от подкрепа, да бъдат създадени възможности и при малък брой деца да продължи обучението", обясни Стоилов.
По време на срещата сред обсъжданите теми от учителското съсловие бяха учебните планове на професионалните гимназии и сериозният обем документация, с който се работи. По темите за разширяване на възможностите на ранно отпадналите лица над 16 години да получават професионална подготовка и квалификация, непрекъсната професионална подготовка и квалификация на учителите и включване на учителската професия в списъка на регулираните от държавата професии отношение взеха също проф. Ваня Добрева и проф. Кирчо Атанасов, които бяха гости на дискусията в Пазарджик.