Nissan набира скорост в Европа
Секция: Автомобили
02 Октомври 2014 12:48
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Nissan набира скорост в Европа

/КРОСС/ С лансирането на 12 нови продукта за последните 12 месеца, отличените с различни награди заводи, работещи на пълен капацитет, световното лидерство в областта на мобилността с нулеви вредни емисии и водещата спонсорска роля в европейския футбол през следващите четири години, Nissan се установи като водеща сила на европейския автомобилен пазар.

С най-силната моделна гама в историята си, Nissan поддържа набраната инерция в Европа с лансирането тази година на продукти в нови сегменти, включително втори изцяло електрически автомобил с e-NV200, хечбек от масовия С-сегмент с Pulsar, и зашеметяващите девет нови автомобила за Русия, включително първият достъпен хибрид в страната.

В резултат на това, Nissan остава в график до 2016 да стана азиатски бранд №1 в Европа. Продажбите и пазарният дял се увеличиха в повечето европейски държави, където Nissan заема 3,7% от общия пазар. През 2013 компанията продаде 664 471 автомобила в Европа, а целта за 2014 е 780 000 бройки. На Франция се падат 15% от европейските продажби на Nissan, което нарежда страната като третия най-голям пазар на континента след Русия и Великобритания.

"С пристигането на Pulsar като един от 12-те нови модела, лансирани през последните 12 месеца, Nissan разполага с най-силната и сплотена моделна гама в историята си. Ние преоткриваме сектори с вълнуващи нови предложения," заяви Пол Уилкокс, Председател на Nissan в Европа. "Иновацията и вълнението са част от всичко, което правим, включително нашите пионерски усилия да пренесем електрическите автомобили на масовия пазар, и нашият ангажимент да лансираме автономни автомобили на пазара до 2020 - следващата стъпка в усъвършенстване на автомобила и пътната безопасност."

Производство

Nissan е ангажиран с европейския пазар и местното производство, като голяма част от всички пътнически автомобили Nissan, лекотоварни автомобили и пикапи, продавани в Европа, се произвеждат в Европа. През 2013 общото европейско производство на Nissan достигна 675 000 бройки и се очаква, че тази цифра ще бъде подобрена през 2014.

Заводът на Nissan в Съндерланд, Великобритания (NMUK) остава световен еталон за продуктивност и качество, произвеждащ над 500 000 бройки на година. В Съндерланд се произвеждат Nissan Qashqai, Juke и Note, както и най-предпочитаният в света електрически автомобил, Nissan LEAF, успоредно с високотехнологичните литиево-йонни батерии, които го задвижват.

Производство на електромобили започна и в испанския завод на Nissan в Барселона, където e-NV200, версии ван и пътническата Evalia, слизат от конвейра редом с конвенционално задвижвания NV200, Pathfinder, Navara и Nissan Primastar.

В Барселона започна и производството на чисто новия хечбек Pulsar, с което се отбелязва завръщането в масовия С-сегмент. Там се подготвят и за производството на задаващия се One Ton пикап, което ще стартира през 2015.

Испания стана свидетел, тази година, на появата на новия камион от среден клас NT500, който се произвежда в завода в Авила, редом до по-малкия NT400.

Производството разцъфтява в Русия, най-големият пазар на Nissan в Европа - и петият по големина в света - където Nissan, заедно с наскоро възстановената марка Datsun, се цели да утрои продажбите си през следващите четири години, за да завземе пазарен дял от поне 10%.

Сега компанията произвежда автомобили в четири различни завода в страната: Санкт Петербург, Толиати, Ижевск и Москва. Производството в Санкт Петербург трябва да се удвои до 100 000 бройки годишно в близко бъдеще, като там ще се произвеждат пет модела, включително новият Pathfinder 4x4, чиито бензиново/електрически вариант ще бъде първият хибриден автомобил, който ще се произвежда в Русия.

Междувременно стратегическото партньорство на Renault-Nissan Alliance с AvtoVaz, със заводи в Толиати и Ижевск, ще доведе до производството на три модела на Nissan и два на Datsun от началото на следващата година: новата Nissan Sentra ще се произвежда в Ижевск, докато новият Datsun mi-DO ще се качи на конвейра в Толиати редом до Nissan Almera и Datsun on-DO.

Tази експлозия на производството в Русия означава, че до 2016, 90% от продаваните в Русия автомобили от Nissan и Datsun ще се произвеждат в Русия. Освен че това ще е от огромна полза за руската икономика, този факт означава, че руските шофьори могат да са сигурни, че техните автомобили ще се предназначени не само да изпълняват ежедневните им нужди, но и да се справят с предизвикателните пътни и климатични условия в страната.

Eлектрически автомобили

Световните продажби на електромобили се увеличиха през 2014, като атаката се води от Nissan LEAF - най-продаваният в световен мащаб електромобил. Към днешна дата, в световен мащаб са продадени повече от 135 000 бройки от наградения с много отличия електромобил, като на Европа се падат над 28 000 продажби от общите. Шофьорите на LEAF са удовлетворени шофьори - с 95% клиентска удовлетвореност, най-високата в моделната гама на Nissan.

А клиентският интерес към LEAF продължава да расте, докато загрижеността за качеството на въздуха в нашите градове се увеличава, а мрежата за бързо зареждане се разширява, правейки електрическите автомобили по-атрактивна опция.

По-рано тази година, например, опасни нива на замърсяване, предизвикано от изгорелите газове, отделяни от автомобилите, накараха местните власти в Париж да ограничат достъпа на частни автомобили до центъра на града, като изключение правеха само електрическите автомобили, докато в Лондон е даден свободен достъп до центъра само на автомобилите с нулеви или ултра ниски емисии.

Без съмнение продажбите на електромобили ще бъдат допълнително подсилени от скорошната поява на вана Nissan e-NV200, който се произвежда в Испания за световния пазар, и е проектиран да предложи достъпност и ефикасност на големия и малък бизнес.

Базиран на всепризнатия NV200 компактен ван, e-NV200 използва доказана технология от Nissan LEAF, за да бъде създаден изключителен автомобил с нулеви вредни емисии, който е перфектен за използване в града, без да губи нищо от качествата на NV200, но получавайки достъп до екологично чувствителни зони.

За e-NV200 вече са гарантирани редица корпоративни сделки, включително договор с British Gas, телекомуникационният доставчик Orange и DHL Italy, като се разработват такси версии с нулеви вредни емисии, които да отговарят на специфичните изисквания на различните пазари.

Докато електрическите автомобили помагат за модернизирането на днешния бизнес, следващата глава в историята на електромобилите започна.

УЕФА Шампионска лига

Nissan ще бъде в устата на всеки футболен фен през следващите четири години, докато компанията си партнира с УЕФА Шампионска лига. Иновация, която вълнува, е част от всичко, което прави Nissan, и с общо 4 млрд. зрители, нищо не вълнува повече фенове по света, отколкото УЕФА Шампионска лига. Това световно спонсорство е най-голямото за Nissan до днес в неговото посветено и мощно спортно портфолио.

Наскоро Nissan потвърди Тиаго Силва, капитан на „Пари Сен-Жермен", и Андрес Иниеста, плеймейкър на „Барселона" и Испания, като глобални посланици на партньорството.

"Имаме изключителното удоволствие да приветстваме Тиаго и Андрес в семейството на Nissan като наши посланици в УЕФА Шампионска лига. Много сме развълнувани, че те ще са силно ангажирани в световната рекламна кампания на нашата марка," каза Бастиен Шуп, Вицепрезидент по маркетинга, Nissan Europe.

"Като двама от водещите футболисти, спечелили множество титли, те ще внесат своята страст и ентусиазъм в Nissan като истински инженери на вълнението."

Освен че ще участват в серия от телевизионни реклами, показвайки как иновацията се превръща в ключов фактор за създаването на вълнение за футболните фенове и водачите, те ще участват в лични промоционални събития, футболни събития, ще са ангажирани със социалните медии и др.