/КРОСС/ С лансирането на 12 нови продукта за последните 12 месеца, отличените с различни награди заводи, работещи на пълен капацитет, световното лидерство в областта на мобилността с нулеви вредни емисии и водещата спонсорска роля в европейския футбол през следващите четири години, Nissan се установи като водеща сила на европейския автомобилен пазар.
С най-силната моделна гама в историята си, Nissan поддържа набраната инерция в Европа с лансирането тази година на продукти в нови сегменти, включително втори изцяло електрически автомобил с e-NV200, хечбек от масовия С-сегмент с Pulsar, и зашеметяващите девет нови автомобила за Русия, включително първият достъпен хибрид в страната.
В резултат на това, Nissan остава в график до 2016 да стана азиатски бранд №1 в Европа. Продажбите и пазарният дял се увеличиха в повечето европейски държави, където Nissan заема 3,7% от общия пазар. През 2013 компанията продаде 664 471 автомобила в Европа, а целта за 2014 е 780 000 бройки. На Франция се падат 15% от европейските продажби на Nissan, което нарежда страната като третия най-голям пазар на континента след Русия и Великобритания.
"С пристигането на Pulsar като един от 12-те нови модела, лансирани през последните 12 месеца, Nissan разполага с най-силната и сплотена моделна гама в историята си. Ние преоткриваме сектори с вълнуващи нови предложения," заяви Пол Уилкокс, Председател на Nissan в Европа. "Иновацията и вълнението са част от всичко, което правим, включително нашите пионерски усилия да пренесем електрическите автомобили на масовия пазар, и нашият ангажимент да лансираме автономни автомобили на пазара до 2020 - следващата стъпка в усъвършенстване на автомобила и пътната безопасност."
Производство
Nissan е ангажиран с европейския пазар и местното производство, като голяма част от всички пътнически автомобили Nissan, лекотоварни автомобили и пикапи, продавани в Европа, се произвеждат в Европа. През 2013 общото европейско производство на Nissan достигна 675 000 бройки и се очаква, че тази цифра ще бъде подобрена през 2014.
Заводът на Nissan в Съндерланд, Великобритания (NMUK) остава световен еталон за продуктивност и качество, произвеждащ над 500 000 бройки на година. В Съндерланд се произвеждат Nissan Qashqai, Juke и Note, както и най-предпочитаният в света електрически автомобил, Nissan LEAF, успоредно с високотехнологичните литиево-йонни батерии, които го задвижват.
Производство на електромобили започна и в испанския завод на Nissan в Барселона, където e-NV200, версии ван и пътническата Evalia, слизат от конвейра редом с конвенционално задвижвания NV200, Pathfinder, Navara и Nissan Primastar.
В Барселона започна и производството на чисто новия хечбек Pulsar, с което се отбелязва завръщането в масовия С-сегмент. Там се подготвят и за производството на задаващия се One Ton пикап, което ще стартира през 2015.
Испания стана свидетел, тази година, на появата на новия камион от среден клас NT500, който се произвежда в завода в Авила, редом до по-малкия NT400.
Производството разцъфтява в Русия, най-големият пазар на Nissan в Европа - и петият по големина в света - където Nissan, заедно с наскоро възстановената марка Datsun, се цели да утрои продажбите си през следващите четири години, за да завземе пазарен дял от поне 10%.
Сега компанията произвежда автомобили в четири различни завода в страната: Санкт Петербург, Толиати, Ижевск и Москва. Производството в Санкт Петербург трябва да се удвои до 100 000 бройки годишно в близко бъдеще, като там ще се произвеждат пет модела, включително новият Pathfinder 4x4, чиито бензиново/електрически вариант ще бъде първият хибриден автомобил, който ще се произвежда в Русия.
Междувременно стратегическото партньорство на Renault-Nissan Alliance с AvtoVaz, със заводи в Толиати и Ижевск, ще доведе до производството на три модела на Nissan и два на Datsun от началото на следващата година: новата Nissan Sentra ще се произвежда в Ижевск, докато новият Datsun mi-DO ще се качи на конвейра в Толиати редом до Nissan Almera и Datsun on-DO.
Tази експлозия на производството в Русия означава, че до 2016, 90% от продаваните в Русия автомобили от Nissan и Datsun ще се произвеждат в Русия. Освен че това ще е от огромна полза за руската икономика, този факт означава, че руските шофьори могат да са сигурни, че техните автомобили ще се предназначени не само да изпълняват ежедневните им нужди, но и да се справят с предизвикателните пътни и климатични условия в страната.
Eлектрически автомобили
Световните продажби на електромобили се увеличиха през 2014, като атаката се води от Nissan LEAF - най-продаваният в световен мащаб електромобил. Към днешна дата, в световен мащаб са продадени повече от 135 000 бройки от наградения с много отличия електромобил, като на Европа се падат над 28 000 продажби от общите. Шофьорите на LEAF са удовлетворени шофьори - с 95% клиентска удовлетвореност, най-високата в моделната гама на Nissan.
А клиентският интерес към LEAF продължава да расте, докато загрижеността за качеството на въздуха в нашите градове се увеличава, а мрежата за бързо зареждане се разширява, правейки електрическите автомобили по-атрактивна опция.
По-рано тази година, например, опасни нива на замърсяване, предизвикано от изгорелите газове, отделяни от автомобилите, накараха местните власти в Париж да ограничат достъпа на частни автомобили до центъра на града, като изключение правеха само електрическите автомобили, докато в Лондон е даден свободен достъп до центъра само на автомобилите с нулеви или ултра ниски емисии.
Без съмнение продажбите на електромобили ще бъдат допълнително подсилени от скорошната поява на вана Nissan e-NV200, който се произвежда в Испания за световния пазар, и е проектиран да предложи достъпност и ефикасност на големия и малък бизнес.
Базиран на всепризнатия NV200 компактен ван, e-NV200 използва доказана технология от Nissan LEAF, за да бъде създаден изключителен автомобил с нулеви вредни емисии, който е перфектен за използване в града, без да губи нищо от качествата на NV200, но получавайки достъп до екологично чувствителни зони.
За e-NV200 вече са гарантирани редица корпоративни сделки, включително договор с British Gas, телекомуникационният доставчик Orange и DHL Italy, като се разработват такси версии с нулеви вредни емисии, които да отговарят на специфичните изисквания на различните пазари.
Докато електрическите автомобили помагат за модернизирането на днешния бизнес, следващата глава в историята на електромобилите започна.
УЕФА Шампионска лига
Nissan ще бъде в устата на всеки футболен фен през следващите четири години, докато компанията си партнира с УЕФА Шампионска лига. Иновация, която вълнува, е част от всичко, което прави Nissan, и с общо 4 млрд. зрители, нищо не вълнува повече фенове по света, отколкото УЕФА Шампионска лига. Това световно спонсорство е най-голямото за Nissan до днес в неговото посветено и мощно спортно портфолио.
Наскоро Nissan потвърди Тиаго Силва, капитан на „Пари Сен-Жермен", и Андрес Иниеста, плеймейкър на „Барселона" и Испания, като глобални посланици на партньорството.
"Имаме изключителното удоволствие да приветстваме Тиаго и Андрес в семейството на Nissan като наши посланици в УЕФА Шампионска лига. Много сме развълнувани, че те ще са силно ангажирани в световната рекламна кампания на нашата марка," каза Бастиен Шуп, Вицепрезидент по маркетинга, Nissan Europe.
"Като двама от водещите футболисти, спечелили множество титли, те ще внесат своята страст и ентусиазъм в Nissan като истински инженери на вълнението."
Освен че ще участват в серия от телевизионни реклами, показвайки как иновацията се превръща в ключов фактор за създаването на вълнение за футболните фенове и водачите, те ще участват в лични промоционални събития, футболни събития, ще са ангажирани със социалните медии и др.