Радиоиндустрията с общ проект за изследване на аудиторията
Секция: БЪЛГАРИЯ
02 Октомври 2014 16:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
 Радиоиндустрията с общ проект за изследване на аудиторията

София /КРОСС/ Българската радиоиндустрия, в лицето на Българското национално радио и големите частни радиовериги, представиха собствен проект за изследване на радиоаудиторията в България.
Пилотното проучване е извършено от международната агенция за маркетингови изследвания - IPSOS, поръчано и подкрепено от водещите радиостанции в България*.
Според радиоиндустрията, новото изследване, осигуряващо пълна и подробна информация за радиопазара, представлява крачка напред в представянето на данни за аудиторията, в услуга на медии и рекламодатели. Основни акценти в представянето на проекта пред журналисти и рекламни агенции, бяха общата методология, колективното възлагане на проучването, както и фактът, че проучването е собственост на самата индустрия, каквато е практиката в много държави.
Изключителна е добавената стойност и на специализирания софтуер за ползване на данните, който позволява целеви анализи според вида и срочността на кампаниите, тясно таргетиране и калибриране на медийния микс.
Предоставянето на подкрепени от индустрията данни за аудиторията, което се планира да продължи и в бъдеще, ще даде на рекламодатели и рекламни агенции изцяло нов и надежден инструмент за планиране и аргументиране на рекламните инвестиции.
От индустрията обясниха, че възложеното на IPSOS проучване е част от усилията на цялата радиообщност да осигури единни и надеждни данни за аудиторията, като се съобрази с модерните методи за регистрация и ползване на получената информация. Очаква се новата услуга да възстанови доверието в радиото, като мощен маркетингов канал.
Проучването на IPSOS очертава Радиото като изключително значима медия, достигаща до огромна част от населението. Според данните в пилотната фаза, ежедневната радиоаудитория надвишава 4 млн. човека (65,7% от населението на България). На седмична база, радио слушат над 5 млн. българи.
Анализите сочат, също така, че средната продължителност на слушане на радио е 162 минути на ден, като най-висока е аудиторията в сутрешните часове до обяд.
Най-често хората слушат радио чрез радиоприемник (83% от аудиторията), 9% - през интернет и по 6 % през мобилно устройство и телевизор.
Данните за мястото на слушане показват, че 46% от хората слушат радио в къщи, 24% на работа и 37% по време на път - в кола, в градския транспорт и др.
Пред представителите на рекламните агенции бе направена и демонстрация на възможностите на специализирания софтуер за ползване на данните, като бяха раздадени и кодове за индивидуален достъп до продукта.