/КРОСС/Проектът „Brandiko" на Министерството на икономиката и енергетиката (МИЕ) бе отличен с първа награда в категория „Инвестиране в изграждането на предприемачески умения" на осмата ежегодна церемония по връчване на Европейските награди за насърчаване на предприемачеството в Неапол. Българската разработка е в сферата на защитата на интелектуалната собственост и се конкурираше с номинациите на Германия и Сърбия. Европейските отличия се присъждат за постижения и стимулират деловите умения и предприемаческия дух чрез проекти за публично-частното партньорство. Тази година България участва в надпреварата за пети път.
„Brandiko" е конкурс на МИЕ за защита на търговската марка, който се провежда сред ученици от професионалните гимназии и от училищата по изкуствата. Целта на инициативата е да ангажира мисленето на младите хора и да събуди интереса им за изграждане, развитие и защита на интелектуалната собственост, макар и само в учебен формат. В рамките на конкурса участниците трябва да създадат своя търговска марка и да я регистрират като „марка на общността", както и да изградят маркетинговата стратегия на своя бранд.
В шестте категории на конкурса освен българския проект бяха отличени и разработките на Литва, Испания, Италия, Германия и Португалия. Всички те предлагат редица иновативни решения на проблеми в различни области: от замърсяването до липсата на корпоративна социална отговорност.
Голямата награда на журито бе присъдена на Унгария за проект, насърчаващ стартирането на нов бизнес от
майки с малки деца, който им помага да развият предприемачески нагласи и умения.