Одобриха ПУП на газопровода между България и Гърция на територията на област Кърджали
Секция: ПОЛИТИКА
03 Октомври 2014 16:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Одобриха ПУП на газопровода между България и Гърция на територията на област Кърджали

/КРОСС/ Националният експертен съвет към Министерството на регионалното развитие прие Подробния устройствен план за изграждане на Междусистемната газова връзка между България и Гърция в частта на област Кърджали.
Съветът бе председателстван от зам.-министъра на регионалното развитие Ангел Петров. Участие взеха представители на министерства, държавни агенции и общини, които имат отношение към реализацията на проекта.
Газопроводът трябва да осигури диверсификация на газовите доставки за страната и конкурентни цени на горивото. В българския участък трасето е с дължина от 151 км, между ГКПП „Маказа" и село Загоре, а от гръцка страна - 31 км. Тръбата има капацитет за пренос на 3 млрд. куб.м. газ годишно. По трасето е предвидено да бъдат изградени площадки за газови станции и линейни разпределителни кранове. Предвижда се и полагане на оптична мрежа, както и изграждане на диспечерски център в Хасково.
В област Кърджали междусистемната газова връзка преминава през общините Кирково, Джебел, Момчилград и Кърджали, като общата дължина е над 80 км, между ГКПП „Маказа" и село Бели пласт.
Проектът е изработен от „Газтек БГ".
От фирмата -проектант уточниха, че са взети предвид всички направени възражения от страна на общини, частни собственици на земи и институции. В тази връзка за 4 участъка в община Кирково и един участък в община Кърджали се прави ново проектиране, които са извън одобрения Подобрен устройствен план .
Проектантът увери участниците в съвета, че отчужденията на земите, нужни за реализацията на проекта, ще се извършат на пазарни цени от лицензирани фирми с комисии, в които ще участват и кметовете на съответните населени места.