Няма да има допълнителна такса за акостиране на ро-ро кораби в пристанище "Бекет"
Секция: ПОЛИТИКА
04 Октомври 2014 12:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Няма да има допълнителна такса за акостиране на ро-ро кораби в пристанище "Бекет"

/КРОСС/ Няма да бъде въвеждана допълнителна такса за акостирането на ро-ро кораби в пристанище "Бекет". Това договори министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова с Ливиу Драгнеа, заместник министър-председател и министър на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния. В рамките на едноднивното си посещение в Букурещ тя се срещна и с Еуджен Теодоровичи, министър по европейските фондове, и Драгош Титеа, държавен секретар на Министерството на транспорта на Румъния.
Румънската страна планираше да въведе такса в размер на 150 евро за акостиране на ро-ро кораби в пристанище Бекет. За това алармираха преди дни браншовите организации във водния транспорт по време на среща с министър Ангелкова. Според данни на бизнеса, след пускането в експлоатация на моста „Нова Европа" при Видин - Калафат, значително е намалял трафикът през ферибота Оряхово - Бекет и въвеждането на новата такса би довела до фалит фериботния комплекс, заради значителното оскъпяване на услугата. Поради важността на въпроса, Николина Ангелкова се ангажира с неговото бързо решаване и поиска спешна среща с румънските си колеги, резултата от която е именно решението на румънската страна допълнителната такса от 150 евро да не бъде въвеждана.
По време на срещите си министър Ангелкова обсъди съвместният проект между България и Румъния за подобряване на корабоплаването по река Дунав. В момента във финална фаза е подготовката на апликационната му форма за кандидатстване по Механизма за свързана Европа още при първото набиране на проектни предложения. В момента румънската страна работи по необходимата документация, като се предвижда индикативно 85 млн. евро да бъдат насочени за отстраняване на критичните участъци в българската част на реката. Подобряването на корабоплаването по река Дунав е много важно както за двете държави, така и за развитието на вътрешно-водните пътища на Европейския съюз. Поради неговото трансгранично значение и ефект върху един от най-екологичните транспорти - водния, той отговаря на всички изисквания на Механизма за свързана Европа и има реален шанс да получи финансиране от резервиваните 406 млн. евро за български проекти в сектор "Транспорт".
Именно задълбочаване на сътрудничеството при кандидатстване за европейско финансиране от двете страни беше основен акцент на срещата на Николина Ангелкова с министъра по европейските фондове Еуджен Теодоровичи. Координираните действия между България и Румъния са много важни особено при кандидатстване по Механизма за свързана Европа в сектор "Транспорт". По тази причина бе договорено страните да се подкрепят пред Европейската комисия при подаване на проектни предложения и съвместно да работят за набелязване на приоритетните трасета.
По време на срещата на министър Ангелкова с вицепремиера Ливиу Драгнеа, бе договорено и в най-кратки срокове подписването на Меморандум за сътрудничество за построяването на 2 нови моста над река Дунав между градовете Силистра - Кълъраш и Никопол - Турну Мъгуреле. Реализацията на двата проекта би могла да се финансира чрез публично-частно партньорство.