/КРОСС/ Тайната на менюто: по-дълго название, по-скъпо ястие - до този извод е стигнал лингвистът от Станфордския университет професор Дън Журафски.
Професорът е проучил 6500 менюта и е констатирал, че всяка допълнителна буква в названието на дадено ястие го оскъпява с 0,18 долара. Често се случва хората да плащат не за някое блюдо, а за дължината на неговото впечатляващо название, посочва Журафски.
Той стига и до още едно заключение, а именно, че разкошните ресторанти имат ограничен набор ястия, но всички те са с дълги имена. Според американския професор тази практика показва, че целта на ресторантьорите е да убедят клиентите да плащат повече за менюто, пише TemaDaily.
"Ресторантите се опитват да оставят у клиентите силно впечатление и да ги съблазняват, подчертавайки изискаността на менютата", смята ученият. И се аргументира с факта, че в заведенията за бързо хранене ястията са с кратки названия и съответно - по-евтини.