Ястията с по-дълги названия са по-скъпи
Секция: ЛЮБОПИТНО
07 Октомври 2014 10:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ястията с по-дълги названия са по-скъпи

/КРОСС/ Тайната на менюто: по-дълго название, по-скъпо ястие - до този извод е стигнал лингвистът от Станфордския университет професор Дън Журафски.

Професорът е проучил 6500 менюта и е констатирал, че всяка допълнителна буква в названието на дадено ястие го оскъпява с 0,18 долара. Често се случва хората да плащат не за някое блюдо, а за дължината на неговото впечатляващо название, посочва Журафски.

Той стига и до още едно заключение, а именно, че разкошните ресторанти имат ограничен набор ястия, но всички те са с дълги имена. Според американския професор тази практика показва, че целта на ресторантьорите е да убедят клиентите да плащат повече за менюто, пише TemaDaily.

"Ресторантите се опитват да оставят у клиентите силно впечатление и да ги съблазняват, подчертавайки изискаността на менютата", смята ученият. И се аргументира с факта, че в заведенията за бързо хранене ястията са с кратки названия и съответно - по-евтини.