Въвеждат нови модели за правна помощ на социално слаби
Секция: БЪЛГАРИЯ
08 Октомври 2014 13:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Въвеждат нови модели за правна помощ на социално слаби

/КРОСС/ Правителството одобри промени в Правилника за устройството и дейността на Националното бюро за правна помощ. Те са продиктувани от необходимостта за усъвършенстване на системата за правна помощ и повишаване на нейната ефективност чрез въвеждане на нови, устойчиви и ефективни модели, гарантиращи достъпа до правни услуги на максимално широк кръг от социално слаби граждани и уязвими социални групи.

В изпълнение на проект, финансиран по Норвежкия финансов механизъм, Националното бюро за правна помощ (НБПП) въведе пилотно две услуги - гореща линия за първична правна помощ и регионални центрове за консултиране.

От стартирането на проекта през 2013 г. до момента се поддържа постоянен и значително висок интерес към тези услуги, което доказва тяхната необходимост, надеждност и ефективност. Националното бюро смята за необходимо те да станат постоянни, като се осигури непрекъснато функциониране на горещата линия и на регионалните центрове. В този смисъл са и одобрените промени в правилника за дейността на Бюрото. Те ще позволят да се улесни достъпът до правосъдие и да се увеличи броят на консултираните социално слаби граждани.

С останалата част от измененията се увеличава броят на юристите в администрацията на НБПП за сметка на съкращаване на длъжността „служител по сигурността на информацията". Мотив за трансформирането на щата е, че Бюрото не работи с класифицирана информация, а обемът правна работа е нараснал значително.