/КРОСС/ Правителството одобри промени в Правилника за устройството и дейността на Националното бюро за правна помощ. Те са продиктувани от необходимостта за усъвършенстване на системата за правна помощ и повишаване на нейната ефективност чрез въвеждане на нови, устойчиви и ефективни модели, гарантиращи достъпа до правни услуги на максимално широк кръг от социално слаби граждани и уязвими социални групи.
В изпълнение на проект, финансиран по Норвежкия финансов механизъм, Националното бюро за правна помощ (НБПП) въведе пилотно две услуги - гореща линия за първична правна помощ и регионални центрове за консултиране.
От стартирането на проекта през 2013 г. до момента се поддържа постоянен и значително висок интерес към тези услуги, което доказва тяхната необходимост, надеждност и ефективност. Националното бюро смята за необходимо те да станат постоянни, като се осигури непрекъснато функциониране на горещата линия и на регионалните центрове. В този смисъл са и одобрените промени в правилника за дейността на Бюрото. Те ще позволят да се улесни достъпът до правосъдие и да се увеличи броят на консултираните социално слаби граждани.
С останалата част от измененията се увеличава броят на юристите в администрацията на НБПП за сметка на съкращаване на длъжността „служител по сигурността на информацията". Мотив за трансформирането на щата е, че Бюрото не работи с класифицирана информация, а обемът правна работа е нараснал значително.