/КРОСС/ Макдоналдс е на път да регистрира първата си загуба за повече от десет години, отчасти защото клиентите загубили доверие в храната на веригата за бързо хранене.
Японският клон на компанията прогнозира нетна загуба от 17 млрд. йени за 2014 г. - първата загуба от 11 години, след като скандалът със сигурността на храните се отрази на вече отслабените продажби от силната конкуренция на магазините за полуфабрикати.
„Клиентите изразиха липса на доверие в качеството на храните ни и аз поемам отговорност за това", заяви генералният директор на японския клон на Макдоналдс Сара Казанова. „Възнамеряваме да опитаме да върнем този бизнес в релси възможно най-бързо", допълни тя.
Опасенията за сигурността на храните възникнаха по-рано тази година, когато се оказа, че голям китайски доставчик на пилешко месо нарушава стандартите за безопасност. Обявяването на резултатите е нов удар за Макдоналдс корпорейшън, която държи 49,9% от японския Макдоналдс и се бори в глобален план с намаляващите продажби.