Одобриха варианта за западен обходен път на Казанлък
Секция: БЪЛГАРИЯ
14 Октомври 2014 18:33
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Одобриха варианта за западен обходен път на Казанлък

/КРОСС/ Заместник-кметът по строителство, инфраструктура и транспорт на община Казанлък Даниела Коева участва в Националния експертен съвет, който разгледа идейните предложения на варианти за трасета на обходен път на град Казанлък. Изграждането на обходен път е свързано със строителството на тунела под връх Шипка.
Агенция „Пътна инфраструктура" проведе процедура по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител за изработване на Идеен проект с парцеларен план за обект „Обходен път на град Казанлък, свързващ път I-5 и I-6". Фирмата, спечелила обществената поръчка, е „Рутекс" ООД. Тя предлага два варианта на възможни решения - източен и западен вариант, изготвени след анализ на съоръженията и количествено-стойностни сметки.
Източният вариант за трасе на обходен път на град Казанлък преминава през 337 имота и през територия, намираща се под надзора на Министерството на отбраната.
Западният вариант преминава през 183 имота. Освен това източният вариант получава отрицателно становище след съгласуване в Министерството на културата, тъй като преминава близо до Казанлъшката тракийска гробница, намираща се по егидата на ЮНЕСКО. Отрицателно е становището и на Министерството на отбраната, тъй като е налице територия, която е забранена за въздухоплаване и за разполагане на граждански съоръжения в нея.
Националният експертен съвет одобри западният вариант за трасе на обходен път на град Казанлък след тунела под връх Шипка. Предстои изготвяне на самия идеен проект в различните му съставни части и парцеларен план. Самото трасе ще се отдели от републикански път I-5 на 1,2 км преди входа на Казанлък и ще се включи в републикански път I-6 при с. Копринка. Предвижда се по трасето да бъдат изградени пътни съоръжения при преминаването на ж.п. линия и отводнителен канал, както и при самите пътни възли.
Обходният път на Казанлък ще поеме целия трафик, преминаващ през тунела под връх Шипка, без да се влиза в града, затова дейностите по процедурата за неговото изграждане са навременни и крайно необходими.