/КРОСС/ Министърът на земеделието и храните Васил Грудев откри българския щанд на Международното изложение за хранително-вкусовата промишленост SIAL в Париж, съобщава пресцентърът на МЗХ.
„България е страна с дългогодишни традиции в областта на хранителната промишленост и от години е известна с висококачествените си продукти, които отговарят на изискванията на европейския потребител", каза министър Грудев. Той се срещна и с представители на български фирми-изложителки, като се запозна с техните намерения за пробив на френските пазари.
Министър Грудев заедно с френския министър на земеделието, хранително-вкусовата промишленост и горите и говорител на френското правителство Стефан Льо Фол, както и техни колеги от 24 страни откриха официално юбилейното издание на SIAL, по повод 50-годишнината от неговото създаване. Българският щанд е и един от малкото, които ще бъдат включени в обиколката на френския министър, заедно с тези на Мароко, Тунис, Индия и Швейцария.
Българският щанд е разположен на площ 300 кв. м и в него участват повече от 40 фирми от различни сектори на хранително-вкусовата промишленост. Това е най-голямата изложбена площ, която има България на подобно изложение във Франция.
Щандът на България е финансиран по проект на Оперативна програма „Конкурентоспособност" на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.
В проекта е включена и търговска мисия, в която участват 15 български фирми, като целта е да бъдат осъществени търговски контакти с потенциални партньори.
В рамките на изложението участват и 18 самостоятелни изложители, представени в специализираните секторни палати.
Изложението e най-голямата специализирана проява в областта на хранително-вкусовата промишленост и ще продължи до 23 октомври.
Повече от 6 300 изложители от 105 страни от цял свят ще представят хранителни продукти, като месо, колбаси, плодове и зеленчуци, риба и морски дарове, млечни продукти, вино, деликатеси и деликатесни храни, дълбоко замразени хранителни продукти, вино и др.
Изложението SIAL дава възможност на изложители и посетители да разберат специфичните характеристики на пазара на хранителни продукти в зависимост от географските области, да открият най-продаваните продукти, и да получат цялата информация, която им е необходима за определяне на една успешна стратегия за износ.