София /КРОСС/ Предизборната кампания беше интересна и по някакъв начин парадоксална - хем беше сравнително спокойна, хем имаше повече нарушения от обикновено в традиционните форми на агитация. Това каза председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов по време на пресконференция. По думите му кампанията е била вяла заради факта, че повече от година не сме излизали от предизборна кампания. Лозанов даде за пример протестите, които са част от политическия диалог и имат отношение към бъдещия вот, както и с предходните избори.
Според Лозанов в медийната кампания малките партии са победили големите и това се виждало и от резултатите от вота. Той посочи, че политическата агитация има все по-малко значение в сравнение с различните журналистически форми.
На брифинга бяха представи данните от финалния доклад от специализирания мониторинг върху дейността на доставчици на медийни услуги при отразяването на предизборната кампания за 43-то Народно събрание, съгласно подписаното между ЦИК и СЕМ споразумение.
Изследвани са 17 телевизионните програми и 12 радио програми, които според СЕМ имат най-голямо влияние върху вота. Отчетено е наличието на жестомимичен превод, който е задължителен в условия на предизборна кампания. Било е спазено изискването доставчиците да обявят тарифите си. СЕМ е следял още за принципи по Закона за радио и телевизията.
Мониторингът на съвета отчита, че при радио програмите слушателят не е бил достатъчно информиран относно това кое е платен сигнал и кое не е. Там се отчита още дефицит на безплатни форми на репортажи.
Отличниците по обективно представяне на кампанията са БНТ и БНР.
От СЕМ информираха, че не са били констатирани драстични случаи за език на омразата и дискриминация на база пол в предизборната кампания.
От регулатора са подали поне 13 сигнала до ЦИК, комисията пък общо е издала 69 сигнала за нарушения.