Предизборната кампания през погледа на СЕМ
Секция: БЪЛГАРИЯ
21 Октомври 2014 16:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Предизборната кампания през погледа на СЕМ

София /КРОСС/ Предизборната кампания беше интересна и по някакъв начин парадоксална - хем беше сравнително спокойна, хем имаше повече нарушения от обикновено в традиционните форми на агитация. Това каза председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов по време на пресконференция. По думите му кампанията е била вяла заради факта, че повече от година не сме излизали от предизборна кампания. Лозанов даде за пример протестите, които са част от политическия диалог и имат отношение към бъдещия вот, както и с предходните избори.
Според Лозанов в медийната кампания малките партии са победили големите и това се виждало и от резултатите от вота. Той посочи, че политическата агитация има все по-малко значение в сравнение с различните журналистически форми.
На брифинга бяха представи данните от финалния доклад от специализирания мониторинг върху дейността на доставчици на медийни услуги при отразяването на предизборната кампания за 43-то Народно събрание, съгласно подписаното между ЦИК и СЕМ споразумение.
Изследвани са 17 телевизионните програми и 12 радио програми, които според СЕМ имат най-голямо влияние върху вота. Отчетено е наличието на жестомимичен превод, който е задължителен в условия на предизборна кампания. Било е спазено изискването доставчиците да обявят тарифите си. СЕМ е следял още за принципи по Закона за радио и телевизията.
Мониторингът на съвета отчита, че при радио програмите слушателят не е бил достатъчно информиран относно това кое е платен сигнал и кое не е. Там се отчита още дефицит на безплатни форми на репортажи.
Отличниците по обективно представяне на кампанията са БНТ и БНР.
От СЕМ информираха, че не са били констатирани драстични случаи за език на омразата и дискриминация на база пол в предизборната кампания.
От регулатора са подали поне 13 сигнала до ЦИК, комисията пък общо е издала 69 сигнала за нарушения.