/КРОСС/Автономният Audi A8, за който се спекулира от началото на годината, бе потвърден лично от Щефан Мозер, ръководител на отдела за нови продукти и телекомуникации в Audi. Пред изданието Motoring той заяви, че компанията му има за цел да пусне на пазара първата напълно автономна кола, като това ще бъде следващото поколение на флагмана А8.
Броени минути преди старта на германското състезание за туристически автомобили (DTM) на пистата "Хокенхайм" в Германия "Ауди" тества на трасето състезателния автомобил без пилот. Историческото събитие се излъчи на живо по медийния канал на марката. Големият интерес обаче блокира сайта.
Голямото петместно купе е в значителна степен идентично със серийния модел, но неговото електромеханично сервоуправление, спирачките, дроселовата клапа и осемстепенната автоматична трансмисия се контролират напълно автоматично. Колата се ориентира по пистата чрез координирани GPS сигнали, предавани до него чрез WLAN мрежа.
В случай на загуба на връзка автономното RS 7 може да продължи да се движи само, като триизмерни изображения от камера се сравняват в реално време с графична информация, запаметена предварително в системата. Последната търси сред огромния брой отделни изображения за няколкостотин известни параметъра като контури на сгради зад пистата, които след това използва като допълнителна информация за позициониране.
Възможностите на автономно пилотирания концептуален модел RS 7 бяха демонстрирани, като колата измина една обиколка по най-оптималната за пистата траектория с пълна газ на правите и почти пълно спиране преди завоите.
video:http://www.youtube.com/watch?v=DeWriarFlsU
Опитите на "Ауди" със състезателни автомобили без пилоти водят своето начало от есента на 2009 година, когато прототип на модела TTS преминава през соленото езеро Бонвил в щат Юта, като достига 210 км/ч.
През 2010 година автономен състезател автомобил на "Ауди" изминава и 20-километровото трасе на планинското изкачване Пайкс Пийк в Колорадо, като се справя с общо 156 завоя.
Миналата година "Ауди" ТТS прави една обиколка на пистата Тъндър хил, северно от Сакраменто, Калифорния.
Германският концерн тества коли и в реални условия, като от януари миналата година получи разрешение от американския щат Невада, да пусне подобен модел на публичните шосета.
Всъщност голяма част от технологиите, които помагат на колите да се движат сами, вече са на разположение в серийните модели. Те помагат при шофиране на магистрала и в задръстване, улесняват паркирането и т.н.
В бъдеще от "Ауди" обещават още автономни системи за ежедневна употреба, като системата parking pilot, при която водачите могат да паркират колата си, като я управляват от смартфона си. Готви се и вариант на системата, който сам намира място за паркиране в подземен гараж и вкарва колата в него, като при маневрите водачът изобщо не контролира колата и може да е извън нея. С натискане на бутон колата пък може да бъде повикана пред сградата, от която собственикът излиза.