/КРОСС/След деветгодишно прекъсване прима-блалерината Маша Илиева се завръща на голямата сцена с грандиозния спректакъл „Спящата красавица", чиято премиера е на 14 ноември. Сто балерини ще танцуват близо два часа във версия, която е най-близка до оригинала на композитора Пьотр Чайковски. Първата версия всъщност е четири часа. През последните няколко сезона „Спящата красавица" е играна на сцената на Софийската опера и балет само като 50-минутна версия за деца. Режисьорът Маша Илиева е танцувала като балерина в петербургската версия на спектакъла през 1993 г. и 2005 г. в образите на Аврора и Фея Люляк. Пиесата разиграва вечната борба между доброто и злото. В сегашната постановка Илиева си позволява една голяма промяна - в образа на феята Карабос, която според автора се изпълнява от мъж. В постановката на Маша тя е властна жена, която иска безпрекословно подчинение от всички.
Другата постановъчна промяна са няколко авторски хореографии на самата режисьорка. Полонезата в трето действие, някои от мизансцените и в пролога на спектакъла са хореография на Маша Илиева. „Само това бих могла да си позволя, защото „Спящата красавица" е световна класика. Нямам смелостта на Нуреев, който прави изцяло своя версия", споделя прима-балерината.
В премиерните спектакли на „Спящата красавица" три балерини ще танцуват с пачката на Аврора - Марта Петкова, Катерина Петрова и Боряна Петрова. Когато не са в главната роля, Марта и Катерина ще се редуват като фея Люляк , заедно с Веса Тонова и Вихра Маджарова. Като властната Каробос пък ще танцуват Веса Тонова, Венера Христова и Калина Калчева.
В този спектакъл освен 60 души балет, участват и около 40 деца от Националното училище за танцово изкуство. Те са задължителен ефект в представлението - танцуват валс заедно с големите балерини и балетисти, играят пажове, прилепи. Така на сцената ще се изредят около 100 изпълнители.
„Романтичното никога не си отива от душата ми, казва Маша Илиева, защото без него е невъзможна нито една моя крачка в реалния живот! Балетът в „Спящата красавица" е романтика, а романтиката е балет. По тази причина в него всичко е красиво и възможно!"