Петият Opel Corsa: да се учиш от по-малките
Секция: Автомобили
09 Ноември 2014 10:51
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Петият Opel Corsa: да се учиш от по-малките

/КРОСС/ Край на противното тракане, край на отвратителните вибрации: още с първите метри новата Corsa обръща на 180 градуса традиционните ни представи за 3-цилиндров мотор. Досега нечетният брой цилиндри беше присъщ по-скоро на моторизираните пазарски колички - така де, все пак под капака трябваше да има нещо, което да бъде максимално икономично и максимално евтино.

Революционният бензинов EcoTec с работен обем 1 л и максимална мощност от 115 конски сили е най-важната иновация за последното издание на хитовата Corsa. С мощната си тяга от ниски обороти и тихата си работа той ни кара да забравим предразсъдъците и здраво да настъпваме газта. Съжаляваме, малкият, не биваше да те подценяваме заради броя на „гърлата" ти!

След толкова дълго чакане най-накрая успяхме да застанем зад волана на малкия Opel, за да намерим отговор на въпроса „Колко нова е новата Corsa?". В Рюселсхайм не са променили своя Evergreen (продаден в 12-милионен тираж от 1982-ра до днес) из основи, но са го подобрили, така че да отговаря на модните и техническите тенденции.

Каросерията е наследена от предшественика, но е подобрена. Размерите й са запазени - защото, както през 2006-а, така и днес те осигуряват прилично място в купето. За да изглежда достатъчно шик, Corsa е получила предницата на „малкия си брат" Adam, както и характерните за новите модели на марката извивки върху вратите. С новите си стопове автомобилът прилича на умалена Astra, но като цяло силуетът не е претърпял съществени промени. По-сериозно е обновлението на интериора, който е тотално различен в сравнение с този на предшественика. Претрупаната с копчета централна конзола е отишла в миналото и на нейно място се е настанил прегледен кокпит с по-мека пластмаса и инфотейнмънт системата IntelliLink, също позната от Adam. Към нея се добавя цяла армада от електронни „помощници" - система за предупреждение от сблъсък, система за следене на лентата и дистанцията, камера за заден ход и асистент за паркиране. С други думи - този Opel предлага много лукс върху малко място.

Благодарение на усилената подрама отпред модификацията на повечето компоненти от окачването и „свалянето" на центъра на тежестта с 5 мм Corsa влиза по-уверено в завоите, а и вози съвсем прилично. Електрическото сервоуправление е станало по-директно и осигурява повече удоволствие от шофирането заедно с новата 6-степенна трансмисия, която превключва много по-точно.

 

Когато новата Corsa се появи при дилърите в края на годината, тя отново ще се предлага във версии с три (от 18 795 лв.) и с пет врати (от 19 385 лв.). Изглежда, клиентите имат много добри очаквания за новия модел - до момента за него са постъпили над 30 000 поръчки - които гарантират добро усещане по високите етажи на властта в Opel.

Извод
С много усилия Corsa е подготвена за атака в класа на малките. Германците са изчистили всеки неин недостатък - точка по точка, визуално и технически. Дали тя е тотално нова? Всъщност никой не се интересува от това - важното е, че създава усещане за качество и за модел от по-висок клас. А това е доказателство, че в Рюселсхайм са си написали домашното, съобщава autobild.bg.