„Пикадили” и „Карфур” се обединяват
Секция: ИКОНОМИКА
10 Ноември 2014 17:51
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„Пикадили” и „Карфур” се обединяват

/КРОСС/ Собствениците на веригите супермаркети „Карфур" и Пикадили" се споразумяха да обединят дейността си в търговията на дребно в България, се посочва в съвместно съобщение на двете компании.

Собственикът на „Карфур" е „КМБ България", а „Пикадили" през първата половина на годината беше купена от „АП Март", свързана с производителя на пилешко месо „Градус".

Двете компании ще участват поравно в нов джойнт венчър, чийто капитал ще бъде увеличен с по 50% през тази и през следващата година, за да се подкрепи и стабилизира бизнесът и да се подобрят условията за плащане към доставчиците, се посочва в прессъобщението.

Новата компания ще оперира мрежа от 75 магазина в България с общ оборот от 452 млн. лв. за 2013 г. и повече от 3 хиляди служители.

Начело на новата структура като регионален мениджър ще застане Жером Лубер, настоящ изпълнителен директор на „Маринопулос Груп", която държи правата на марката „Карфур". Лубер има продължителен опит в търговията на дребно, бил е управляващ директор на "Карфур Гърция" в периода 2004-2008 г. и генерален мениджър за всички предпирятия в групата „Маринопулос", оперираща бизнес за повече от 2,5 млрд. евро в Гърция, България, Албания, Скопие и Кипър.

На местно ниво структурата ще бъде управлявана съвместно от досегашните изпълнителни директори - Милош Ристич от „КМБ България" и Таня Косева-Бошова от „Пикадили".

Стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и успешната интеграция на двете марки с цел постигане на високо качество на продукти и услуги на оптимална цена за крайните клиенти, се посочва в съобщението.

Споразумението ще стане окончателно след официално одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.