/КРОСС/ България да забави профилирането на децата в елитни и неелитни училища, за да подобри учебните им резултати. Подобна препоръка се съдържа в анализ на Световната банка как да подобрим образованието си, базиран на резултатите от международното оценяване PISA - 2012 г., в което страната ни участва, съобщава „Стандарт".
Според документа за полагането на приемни изпити у нас се ползват и частни уроци, което означава, че социално-икономическият произход на децата е от значение за това дали ще получат добро образование. Според анализа повечето страни с добри образователни системи профилират децата си около 16-годишната им възраст. Съветът и към нас е да вървим натам. У нас приемни изпити за гимназия се полагат на 13, а някои училища са с „летва" на входа още от I и IV клас, което според банката означава, че системата „сортира" децата по училища, където учат хлапета със сходен социален статус. А тийнейджърите с по-ниски постижения остават в други училища.