София /КРОСС/ 13 нови електронни административни услуги за гражданите и бизнеса се разработват по проект „Подобряване на административното обслужване чрез разработване на нови електронни административни услуги, предоставяни от Агенция „Митници". Проектът беше представен днес пред институции, партньори и потребители на услугите на митническата администрация.
Главният секретар на Агенция „Митници" Цветан Мадански поздрави присъстващите, кат оподчерта, че Агенцията се утвърждава като един от лидерите в иновативните проекти в областта на информационните технологии. „В рамките на инициативата „Електронни митници" бяха разработени и се надграждат различни системи и модули, осигуряващи електронна обработка на митнически и акцизни документи. Проектът, чието стартиране отбелязваме днес, е следващата, поредна стъпка в посока развитие на електронното управление. Пожелавам успех в осъществяването на проекта и реални резултати в подобряването на електронните услуги, повишаването на капацитета на митническата администрация и развитието на информационните системи в сферата на митническата дейност", каза още Главният секретар на Агенция „Митници".
Новите електронни административни услуги са:
1.Издаване на разрешения за митнически икономически режим/специфично предназначение;
2.Издаване на разрешения за достъп до режим TИР;
3.Издаване на сертификати за одобрен икономически оператор (ОИО);
4.Издаване на сертификати EUR.1;
5.Предоставяне на обвързваща тарифна информация и обвързваща информация за произхода;
6.Разглеждане и одобряване на заявления за прилагане на мерки за закрила на права върху интелектуалната собственост;
7.Извършване на проверки, измервания и товаро-разтоварни дейности по искане на заинтересовани лица;
8.Издаване на разрешение за предоставяне на статут на одобрен изпращач, като облекчена формалност при режим транзит;
9.Издаване на разрешение за предоставяне на статут на одобрен получател, при транспортиране на стоки под режим ТИР;
10. Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки с железопътен транспорт или големи контейнери;
11.Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки по въздух;
12.Издаване на разрешение за прилагане на опростени процедури при превоз на стоки по море;
13.Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи.
Достъпът до новите административни услуги, предлагани на електронния портал на Агенция „Митници", ще бъде възможен от всяко място, по всяко време и вече чрез смартфони и таблети. „Подобряването на функционалността на единния портал за предоставяне на електронни административни услуги ще допринесе за по-голяма прозрачност, по-качествено и бързо обслужване на гражданите и бизнеса, както и за по-голяма достъпност до услугите за хората в неравностойно положение. Реализирането и предлагането на административни услуги по електронен път и автоматизацията на голяма част от процеса по обработка на входящи данни значително ще намали риска от грешки.", каза още Димитрова.
Отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е в размер на 391 987,73 лева. Проектът се реализира по приоритетна ос „III „Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление", подприоритет „3.2. „Стандартна информационно - комуникационна среда и оперативна съвместимост" на Оперативна програма „Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.