София /КРОСС/ Българинът пазарува дрехи и обувки основно по интернет. Това твърдят експерти от компании за електронна търговия у нас. Общият обем на продажби вече достига над 3 млрд. лв. годишно. Търговията в мрежата намалява разходите на бизнеса за търговски площи. Електронният магазин може да струва до 40 лв. на месец.
17 на сто от всичките 180 хил. работещи в уебсайт у нас, са в такива за електронна търговия. Безплатни платформи, които малкият бизнес може да инсталира без помощта на IT-специалисти, позволяват компаниите да пуснат за часове своя първи сайт и да представя своите услуги или продукти, при това и много евтино.
Малкият бизнес вече е наясно, че за да укрепне, трябва да присъства в интернет. 82% от потребителите преди да вземат решение за покупка, първо търсят информация в интернет, т.е. решението на 82% от хората се базира на информацията, получена по този начин.
Въпреки това, потребителите трябва да са много внимателни, когато купуват лекарства или хранителни добавки по интернет. Има данни, че 60% от тези продукти са фалшиви, но също има много голям пазар на лекарства извън мрежата, които също са фалшиви. Така или иначе предлагането на лекарства онлайн според българското законодателство, е забранено.
Очаква се общият обем на продажби, който се реализира у нас по интернет, да достигне над 3 млрд. лв. в края на годината, съобщава ТВ7.