/КРОСС/Финансовите показатели на БДЖ не позволяват да се ползват средства от Оперативна програма „Транспорт". Съществува обаче възможност, ако „Пътнически превози" бъдат преместени в холдинга, където се намира и Национална компания „Железопътна инфраструктура", финансовите показатели като числа да бъдат подобрени и едва тогава би могло да се мисли за европейско финансиране.
Това стана ясно от коментара на Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, пред БНТ.
Московски посочи като пример модела на метрото, което освен че възлага изграждане на инфраструктурата, си закупува и подвижен състав. Към една такава стъпка обаче може да се тръгне едва след сериозно обсъждане както в правителството, така и с Европейска комисия, посочи той.
Московски не отхвърли и възможността да се ползват пари от държавния бюджет. Според него и това е един от механизмите, които могат да се приложат за обновяване на подвижния състав в БДЖ. Държавата може през държавния бюджет или през Банката за развитие да окаже финансова подкрепа на дружеството, посочи транспортният министър.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски днес ще направи инспекция на железопътните гари и ще се запознае на място с предприетите мерки от НКЖИ за гарантиране на безопасността на влаковото движение в гарите с ръчно управление.
Московски ще посети гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски и Айтос, а следобед, на брифинг на жп гара Бургас, в 14.30 ч., ще представи резултатите от проверката и мерките за повишаване на безопасността.
Предвижда се в рамките на деня министър Московски да посети и гара Владимир Павлов, както и да направи инспекция на строителните дейности по проекта за модернизация на жп линията Септември - Пловдив, който се финансира по Оперативна програма „Транспорт" 2007 - 2013 г.