Спират влаковете в участъка Нова Загора-Карнобат
Секция: БЪЛГАРИЯ
17 Ноември 2014 16:35
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спират влаковете в участъка Нова Загора-Карнобат

/КРОСС/ Спира се влаковото движение в участъка Нова Загора - Карнобат, за да се гарантира безопасността в жп гарите, които се управляват ръчно. Това стана ясно по време на днешната инспекция на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Трасето е с дължина от около 80 км и се предвижда пътниците да бъдат транспордирани с автобус по него. Това ще продължи докато не бъде възстановена нормалната сигнално-охранителна и сигнализационна техника.
В момента гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски, Айтос, Бургас са в режим на ръчно управление, поради ремонтните дейности по проекта за модернизация на жп линията Пловдив - Бургас. Изпълнителите на обекта поеха ангажимент пред министър Московски, че ще ускорят изпълнението и до месец и половина ще бъде възстановено нормалното влаково движение. До тогава пътниците ще бъдат трансбордирани с автобус от гара Нова Загора до гара Карнобат, като разходите за това ще бъдат за сметка на фирмите-изпълнители по проекта.
През последните месеци се случиха няколко ситуации, при които поради човешка грешка, на гарите с ръчно управление бяха пуснати по два влака в един коловоз. По тази причина министър Московски направи спешна проверка на място, за да се запознае със ситуацията и да въведе мерки за повишаване на безопасността.
На жп гара Бургас, Ивайло Московски съобщи, че е провел разговор с министъра на културата и вече е съгласуван проектът за нейното модернизиране. Приемното здание на гарата е със статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност, което налага съгласувателната процедура, за да бъде издадено разрешително за строеж. „Разпоредил съм НКЖИ да входират цялата документация максимално бързо в община Бургас за издаване на разрешително за строеж", съобщи транспортният министър. Ускоряването на работата по този проект е много важно, защото срокът на договора за строителство излиза извън срока на допустимост на разходите по ОП „Транспорт" 2007 - 2013 г. „Ще направим всичко възможно да ускорим работата и да използваме пълноценно европейското финансиране", каза министър Московски. Общата стойност на двата договора (строителство и надзор) за модернизацията на гарата е 8,1 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи).