Докато държавата не даде пари, ситуацията в БДЖ няма да се промени
Секция: ПОЛИТИКА
18 Ноември 2014 09:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Докато държавата не даде пари, ситуацията в БДЖ няма да се промени

/КРОСС/Проверката на министъра на транспорта Ивайло Московски показа, че у нас има девет рискови гари. На тя е преминато на ръчен режим и се разчита изцяло на субективния фактор, тъй като се извършва рехабилитация на трасетата. Рехабилитацията е част от проекти по Оперативна програма „Транспорт", уточни в студиото на Нова тв министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

На 16 ноември пътническият влак от Бургас за Ямбол едва не се удря във вече спрян на шести коловоз друг пътнически влак - за Варна, на гара Церковски. Две седмици по-рано пък влак е насочен за друг коловоз, вместо първоначално определения и само аварийната спирачка предотвратява катастрофа.

По повод тези случаи министърът коментира, че има допусната грешка - да има голямо трасе развързани гари, изключени от системата на сигнализация и сигнално-охранителна техника. Той посочи, че са работи този проблем да бъде решен скоро, господинът, който е сбъркал на гара Церковски, е уволнен, а началникът на гарата е с последно предупреждение.

По думите му докато държавата не отдели необходимите средства да се обнови и автоматизира системата ситуацията в железниците ще бъде такава. „Докато бяхме на власт сме стартирали проекти за над 1.2 млрд. лева, които включват автоматизация", каза той и добави, че е електрифицирана по-голяма част от мрежата у нас. „Съществуват места, където не е електрифицирана и затова имаме два типа състав - електрически дезира и дизелови", обясни той.

По думите на министъра локомотивният състав на БДЖ е на 35-40 години.

Попитан няма ли пътниците да избягат от БДЖ, тъй като е опасно да се пътува с влак, той отговори, че опасно е ако не се вземат тези мерки, които взимаме. „И точно затова го правим, за да са сигурни пътниците", допълни транспортният министър.

Относно пътниците, които не си купуват билети и пътуват гратис той заяви, че продаването на билети ще се автоматизира и така ще се минимизират рисковете от подобни загуби.

Московски беше категоричен, че не предстоят нови съкращения в дружеството. Той обаче посочи, че няма желаещи да работят в железниците и допълни: Не бих казал, че е заради възнаграждението, въпреки че има място да се работи по темата."

Попитан ползвал ли е скоро влак, министърът отговори, че не ползва този транспорт. За последно се е качвал на влак по работа.