/КРОСС/ Новият Golf R Variant ще отпразнува премиерата си на изложението в Лос Анджелис (21-30 ноември). Там компанията от Волфсбург ще представи потентното комби с двойно задвижване и обем за товари от 605 литра.
19-цолови джанти по желание на клиента
Отвън то се различава от стандартните версии по задната броня с R-Design, дифузьор в черен гланц и четири хромирани ауспухови тръби. Към това се добавят т.нар. Aeroflaps отстрани на задния капак, вишневочервени задни светлини и LED-осветление за регистрационната табела. Отпред специалният Variant има броня с големи въздуховоди, нова радиаторна решетка и биксенонови фарове с вградени дневни светлини. Праговете с R-Design са издържани в цвета на каросерията, а капаците на огледалата са боядисани в сребрист мат. Серийните джанти са 18-цолови, като опция клиентите могат да поръчат и „19-ки".
Спортните седалки в Golf R Variant са облечени в микс от текстил и алкантара, синьото амбиентно осветление е серийно, както и CD-радиото Composition Touch и автоматичният климатик. В списъка с екстрите откриваме пакет от напа, карбон и кожа. В кокпита има много елементи, изработени от карбон, а педалите и опорите за краката са направени от стомана. Както и при стандартния Golf Variant, подът на багажника е гъвкав, а облегалката на задната седалка се дели в съотношение 60:40.
DSG е серийна
Топмодификацията е задвижвана от 4-цилиндров двигател с 300 к.с., който развива максимален въртящ момент от 380 Нм в диапазона между 1800 и 5500 об/мин. Golf R Variant "спринтира" за 5,1 сек от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Двойното задвижване, както и DSG-трансмисията, са серийни. Многодисковият съединител Haldex от 5-о поколение осигурява почти до 100% прехвърляне на мощността към задната ос. Спортното комби разполага с електронни блокажи на диференциалите, системата XDS+ спира вътрешните за завоя колела. Variant R гарантира удоволствиe на пистата с прогресивното си кормилно управление и спортния режим на системата за стабилност ESC. Опционално моделът се оборудва с адаптивно окачване DDC, което при R-версиите разполага със специална настройка Race, която прави не само амортисьорите по-твърди, но и „изостря" реакциите на DSG-трансмисията и на двигателя. От VW още не дават данни за цената, пише autobild.bg.