От 1 януари „Фейсбук” ще предоставя данните на потребителите без разрешението им
Секция: Русия
27 Ноември 2014 13:09
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
От 1 януари „Фейсбук” ще предоставя данните на потребителите без разрешението им

/КРОСС/ Социалната мрежа „Фейсбук” от 1 януари 2015 г. въвежда в действие нова политика за използването на личните данни на потребителите, която позволява предаването им на трети лица без разрешението на притежателя им. Това се казва в съобщение на социалната мрежа, насочено към руските потребители, предаде ТАСС.

Съгласно съобщението, всеки потребител автоматично се смята за съгласен с новата политика, ако след 1 януари 2015 г. продължи да използва „Фейсбук”.

В новата редакция на политиката на социалната мрежа е указано кой ще има достъп до личните данни на потребителите. Това са службите за реклама, компаниите за анализи и други доставчици на услуги за „Фейсбук”.

Социалната мрежа ще дава достъп до личната информация на потребителите и на своите партньори – собствениците на интернет сайтове и приложения за мобилни устройства, както и на други компании, чиито стоки и услуги използват потребителите.

„Фейсбук” ще предава данните им и на държавните органи, ако сметне, че тяхното търсене е юридическо обосновано.

При това социалната мрежа няма да пита отделния потребител дали е съгласен личните му данни да бъдат предоставяни на трети лица. „Фейсбук” ще смята, че всички потребители са съгласни с това.

Социалната мрежа също така разкри списъка с лични данни, които събира. Този списък включва цялата активност на потребителите – публикуваните статуси, съобщенията с други потребители, данните за местонахождението и личните данни при регистрацията на потребителя и неговите приятели във „Фейсбук”.  Социалната мрежа събира и пази с възможност за предаване във всеки един момент на трети лица цялата спомената по-горе информация, както и данни за плащанията, банковата му сметка и информация за сметките, по които са правени преводи и адресите за доставка на стоките.

Използват се не само данните на потребителя, които той е въвел при регистрацията си във „Фейсбук”, но и информацията, която той споделя с останалите през вътрешния чат „Месинджър”. Свободни за достъп и за предаване на трети страни са и телефонните указатели в телефоните, ако те са синхронизирани с „Фейсбук”.