София /КРОСС/ Половината от българското вино се продава в чужбина. Основните пазари на родната гроздова напитка са Русия, Полша, Чехия, Великобритания и Германия, които са традиционните купувачи от десетилетия. Това съобщи Радослав Радев, председател на Националната лозаро-винарска камара пред БТА.
Според него трябва да работим активно за оптимизиране на продажбите на тези пазари и най-вече за пробив в по-високи ценови сегменти. Той посочва като друга важна задача осигуряването на трайното ни присъствие в САЩ, Канада, Китай и Япония, където до момента имаме само спорадични продажби. Заради неблагоприятните климатични условия българските производители прибраха по-слаба реколта от грозде тази есен. По прогнозни данни набраните количества грозде са около 200 хил. тона, каза Радев. Въпреки по-скъпата суровина не се очаква поскъпване на виното, тъй като производителите имат запаси от предишни години, каза той.