Марсала е цветът на 2015 година
Секция: Шоубизнес
14 Декември 2014 17:23
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Марсала е цветът на 2015 година

/КРОСС/ Марсала е цветът на 2015 г. Новината бе оповестена от Pantone Color Institute. 

Когато през 1999 г. институтът за първи път дава своето предложение за хитовия тон през 2000 г., се оказва, че уцелва десетката. Тогава лансират небесносиньото. Идеята 12 месеца да минават под знака на някакъв нюанс е възприета с огромен интерес и има наистина сериозен успех. Тенденцията оказва влияние върху различни сфери, свързани с дизайна. Затова Pantone продължават и вече 15 години определят кой ще е следващият водещ цвят.

Според специалистите в института решението им не се базира на случайно хрумване. Огромен екип от хора следи новостите в музиката, обзавеждането, модния подиум, текстилната индустрия, посочва „24 часа".

Върху финалния избор може да повлияят дори важни световни събития или хитови филмови ленти. След дълги обсъждания листът с окончателното решение се прибира в плик и никой от участниците няма право да издава тайната. Месец преди да настъпи новата година, институтът излиза с официално съобщение, което се превръща в събитие за световната преса и модната индустрия.

Наричат избирането на цвят на годината „самоизпълняващо се пророчество". Веднага след неговото обявяване в стотици сфери настъпват промени. Производителите на всякакви стоки бързат да го добавят при артикулите си. С модата се съобразяват дори при направата на опаковки, торбички и подаръчна хартия. От своя страна търговците реагират светкавично, заливайки рафтовете си с продукти в популярния цвят. Търсенето го изисква.

Сега това е марсала. Цветът е червеникавокафяв и е вдъхновен от италианското ликьорно вино, което носи същото име. То се произвежда в околностите на градовете Марсала и Трапани на остров Сицилия.

Напитката е с ниско съдържание на алкохол. Произвеждат се и ароматизирани варианти с вкус на банан, черен касис, череша. Вината „Марсала" са изключително популярни в кулинарията. Добавят ги при приготвяне на месо и сладки изкушения. Присъстват в рецепти за тирамису, кейкове, всякакви видове торти, както и за забъркването на коктейли.

Цветът марсала е много топъл и създава изискана визия на всичко, което е оцветено в него. Когато повърхността е релефна, се създава усещане за дълбочина, затова марсала е много подходящ за подови настилки, килими, стенни мазилки. Мебелите, боядисани в тази тоналност, правят дома още по-уютен.

Интериорните дизайнери се преориентираха и вече са налице дамаски за дивани в хитовия нюанс. Кухните излизат от общоприетата стандартна визия в бяло, червено, светло и тъмнокафяво и също се пребоядисват.
Малки декорации в дома биха могли да променят стила, така че да влезе в крак с предстоящата тенденция. Покривка за маса, ваза, свещи, рамка за снимка в червеникавокафяво, се превръщат в акцент.

„Пророчеството" влияе и на техниката. Марсала влиза в цветовата гама при създаването на електроуреди, мобилни телефони, таблети, лаптопи, очаква се да има интерес и към автомобили в този цвят.

Марсала не е новост на модния подиум. Сега ни връща към 90-те години на миналия век, когато Синди Крауфорд превърна в хит червеникавокафявото си червило, което бе нейна запазена марка. В дизайнерските колекции за следващата година цветът присъства при всички видове дрехи - от спортните маратонки и ежедневните дрехи до вечерните коктейлни рокли. Освен това се води унисекс. При представянето на мъжките колекции за 2015 г. червеникавокафявото бе сериозно застъпено.

Чантите и обувките през новата година също ще бъдат в красивия топъл цвят. Не са подминати бижутата и очилата. В тенденцията влизат циферблатите и кожените каишки на часовниците, шаловете, шапките и вратовръзките.

Огромният плюс на марсала е, че позволява да се комбинира с различни тонове и пасва буквално на всеки тип кожа. Такива дрехи или аксесоари стоят еднакво добре както на скандинавци със снежнобели лица, азиатци, леко мургави или лица със слънчев загар, така и на афроамериканци. Компаниите, произвеждащи разкрасителни продукти, вече са готови със сериите и рекламните фотоси с макиаж в червеникавокафяво. Дамите ще могат да избират червила, очни линии, сенки и руж, за да се разкрасят според наложената мода. Марсала е хитът и при лаковете за нокти.