/КРОСС/ Магистралата София-Калотина остава приоритет на българското правителство и има пълна проектна готовност за нейното изграждане. Но тя ще бъде реализирана при наличие на ресурс и през 2015 г. страната ни ще се фокусира в намирането на финансиране за нея. Това увери министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова вицепремиера и министър на строителството, транспорта и инфраструктура на Република Сърбия Зорана Михайлович. В срещата участва и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. АМ София-Калотина е подадена в пакета проекти за финансиране, с които страната ни кандидатства за финансиране по Плана „Юнкер".
България и Сърбия ще продължат да развиват двустранното сътрудничество в областта на инфраструктурата. По досегашната програма за трансгранично сътрудничество за настоящата година България не губи средства по правилото N+2. Министър Павлова информира вицепремиера Михайлович, че България e изпратила в Европейската комисия за одобрение още през септември проекта за новата програма за Трансгранично сътрудничество. Коментарите на експертите от Брюксел препоръчват сръбската страна да направи публични консултации на екологичната оценка на програмата. Вицепремиерът пое ангажимент за изпълнение на коментарите.
Много е важно да споделяме информация, тъй като и ние сме ново правителство от шест месеца и сме отворени за дискусии, за да направим процесите по-бързи, увери Зорана Михайлович.
Министър Ивайло Московски повдигна въпроса за съвместни усилия във връзка със стимулиране на процеса за изграждане на проекти по механизма за свързване на Европа. В тази връзка беше обсъдена и реализацията на проекти за модернизиране на пътната и железопътната инфраструктура по направлението София - сръбска граница.
Министър Московски подчерта, че България е отворена за диалог и сътрудничество в сферата на аеронавигационното обслужване в контекста на инициативата „Единно европейско небе".
Беше обсъдена необходимостта от провеждане на преговори за уточняване на финансовите взаимоотношения между железниците на двете страни.