„БМФ Порт Бургас" изгради първия в страната терминал за втечнени въглеродни газове
Секция: ИКОНОМИКА
23 Декември 2014 12:28
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
„БМФ Порт Бургас" изгради първия в страната терминал за втечнени въглеродни газове

/КРОСС/„БМФ Порт Бургас" изгради първото в страната претоварно съоръжение за втечнени въглеродни газове /ВВГ/. Новият терминал е специализиран за товаро-разтоварни дейности на втечнен газ пропан-бутан, който ще бъде доставян за нуждите на газ станции, газови и промишлени инсталации, за отопление на битови и административни сгради. Досега целият внос на пропан-бутан у нас се извършваше през пристанища в Румъния. 

Съоръжението отговаря на всички национални и международни изисквания. Изградено е съобразно строително-техническите правила и норми за осигуряване на безопасност при пожар. Спазени са нормативните изисквания за устройство и безопасна експлоатация на газови съоръжения и инсталации за ВВГ, на съоръжения под налягане, както и специфичните изисквания и контрола, осъществяван от митнически органи върху средствата за измерване на акцизните стоки. Взети са предвид законовите разпоредби относно железопътния и автомобилния превоз на опасни товари, както и изискванията на европейския стандарт EN 13480 за метални и индустриални тръбопроводи.
За да изгради новото съоръжение дружеството разшири съществуващия Буферен склад за течни горива, намиращ се на територията на Терминал „Бургас изток -2". Чрез него концесионерът на Пристанище Бургас ще може да предостави по-ефективна и по-изгодна услуга на товародателите от България, Сърбия и Македония и да разшили клиентската си база.

„БМФ Порт Бургас" ЕАД стана концесионер на част от Пристанище Бургас през 2012 г. и само за две години успя да го превърне в едно от най-конкурентните черноморски пристанища. Дружеството, стопанин на терминали „Бургас изток - 2", „Бургас Запад" и Складова база „Лозово" /сухо пристанище/, има амбицията да повиши значително капацитета за обработка на товарите, което изисква пълно обновяване на мощностите и изграждане на нови съоръжения. Само през първата година на концесията (2012 - 2013 г.) инвестициите в подновяване на техниката и модернизиране на инфраструктурата надхвърлиха 12 милиона лева.

През следващата година (2014 г.) в терминалите „Бургас изток - 2" и „Бургас Запад" са инвестирани над 50 000 000 лева.

След като за първи път в България, през 2013 г. „БМФ Порт Бургас" ЕАД осигури пълно натоварване на кораб от типа „Панамакс", през тази година концесионерът изгради и специализиран комплекс за обработка на зърнени товари. Комплексът се намира на терминал „Бургас изток-2" и се състои от 5 силоза с обща капацитет 75 000 т. зърно. В комбинация с модерните жп и авто разтоварища, новото съоръжение дава възможност на дружеството да обработва зърнените товари като спазва всички европейски норми и директиви. Пристанището вече може да предложи атрактивна и висококачествена услуга и да привлича нови товародатели и от най-отдалечените краища на страната. То напълно задоволява непосредствените логистични нужди на водещите национални и международни компании, които се занимават с износ на зърно. Благодарение на изградения от „БМФ Порт Бургас" силозен комплекс българските производители и износители могат да присъстват още по сериозно в международната търговия със зърно.

Още с влизането си в концесионни права ръководството на „БМФ Порт Бургас" си постави за цел чрез гъвкав мениджмънт и поредица от инвестиции да доближи услугата в бургаския порт до тази в най-значимите пристанища в Европа, да открие нови работни места, да създаде и достатъчно работа за бургаския и българския бизнес. Две години по-късно резултатите са налице - товарооборотът в терминалите на дружеството е увеличен два пъти в сравнение с годините, когато са били държавна собственост. В резултат на мащабните инвестиции дружеството е увеличило значително персонала си, като от задължителните 500 работници, които е имало като ангажимент да поддържа по концесионните договори, към момента на терминалите са заети над 900 души.