/КРОСС/ Tesla постигна със своя Model S много. Електрическа кола, която ускорява като спортна и има пробег като автомобил с двигател с вътрешно горене и не струва много повече от германската конкуренция. Това не го е имало преди. Като цяло не бихме могли да си представим, че за такава кола ще има достатъчно клиенти. Но има. Само през миналата година в Америка се продадоха над 25 хиляди електрически лимузини. Много по-важно е, че този автомобил, всъщност „новак", се причислява към графата на „напредналите чрез техника". А Audi? Още дълго ще са в шок.
Разстоянието трябва да е над 500 км
През септември по време на IAA компанията от Инголщат най-накрая ще покаже как си представя бъдещето без вредни емисии. И как ще се справят по-добре от конкуренцията. „Това значи, че от една страна, автомобилът трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, а от друга, че може да измине повече от 500 км без презареждане. И това да не е само на хартия, а и в действителност" - заяви инженерът Улрих Хакенберг. Проектът, който осъществява това начинание, се нарича AU516. По света се говори и за C-BEV, електрическа кола от типа на A6. Автомобилът съчетава и елементи от Q5. Независимото окачване, спирачките, електромеханичното сервоуправление и асистиращите системи са от концерна VW. Платформата и двигателят също ще са нови. Това важи и за акумулаторите, които са от корейски доставчик. Audi-то трябва да има динамични настройки, без това да е за сметка на висок енергиен разход. Подобрения ще има при каране през планински участъци, бързо шофиране по магистрала и по-агресивно каране от типа „тръгни-спри", съобщава autobild.bg.