София /КРОСС/ Кампанията на AVON „От любов към живота" предостави възможност на 6900 жени от седем града в страната за безплатен ехографски преглед за рак на гърдата, благодарение на дарение, набрано през 2013 г. До момента са били реализирани около 5500 прегледа, като основното наблюдение на специалистите е, че страхът е основната причина дамите да пропускат редовната профилактика. Още по-трудно се активират жените в неравностойно положение, към които кампанията показа специално отношение, предоставяйки часове с приоритет - едва 23,6% са преминалите на преглед от групите многодетни майки, дългосрочно безработни жени, регистрирани в бюрото по труда, жени от малобройни етнически групи, жени с увреждания.
Обобщените данни на партньора на кампанията „Български фонд за жените" посочват малък брой регистрирани с рак на гърдата дами - между 3 и 10 случая на град. Тревожно е обаче, че едва 26,5% от всички прегледани са с диагноза „без особености". При останалите 74,5% са забелязани различни видове доброкачествени образувания, кисти, или са били пренасочени за второ мнение. Според анализа на местните неправителствени организации, които оказваха съдействие на място и вложиха допълнителни усилия да достигнат и лично да поканят жените от приоритетните групи, основният интерес е от дами от етнически групи (36% от всички от целевите групи), а едва 8% са записаните дами с увреждания и 13% - многодетните майки.
Представителите на AVON - дамите, които на практика реализират набирането на средства за кампанията с предлагането и продажбата на благотворителните продукти на компанията, получиха лична възможност за безплатен преглед. Едва 23,2% от получилите покана обаче реално са го реализирали. Данните от вътрешното проучване на компанията показват, че основен довод за ниската активност е страхът от евентуалната диагноза, която може да им бъде поставена.
До този момент прегледите са приключили в градовете Варна, Русе, Шумен и Бургас. Продължават прегледите в Стара Загора и Плевен, а още 600 прегледа предстои да се осъществят при подновяването на кампанията през септември в Пловдив.
Дарението на 6900 безплатни прегледа става възможно благодарение на набраните чрез продажбата на благотворителните продукти на AVON средства за кампанията „От любов към живота" през 2013 г. В началото на 2015 г. Компанията за жени се обръща към фондация „Една от 8", с която заедно създават програмата „Бъди до мен" и стартират работа в посока предоставяне на помощ и подкрепа на жени с рак на гърдата. Набирането на средства е целогодишно - с продажбата на благотворителни продукти от розовата серия на AVON. 100% от печалбата от всеки продаден продукт през 2015 година ще осигурят психологически и юридически консултации и групи по взаимопомощ за жени с рак на гърдата и техните семейства.
Засвидетелствай своята подкрепа, като поръчаш продукт на своя представител или на www.avon.bg.