/КРОСС/ В началото, когато се появи Juke, ми изглеждаше малко странен. Всъщност доста странен. Най-вече на външен вид. След това започнах да гледам на модела като различен. А след теста на Nissan Juke Nismo RS вече смятам модела за екзотичен, който адски много ми харесва. Сега малкият кросоувър Juke е „наточен" от отдела за автомобилен спорт на японците. Това личи още от състояние на покой - какво остава за моментите, когато натискате педала на газта на украсения с „цветовете на войната" (червени странични огледала и странични линии) Juke Nismo RS (да, означава "Racing Sport", напълно основателно). Все пак 1,6-литровият турбобензинов агрегат е с мощност 214 к.с. - солидна разлика спрямо обикновената версия на модела Juke. 200 км/ч максимално темпо и 8,0 секунди за спринта до 100 км/ч - изобщо няма да ви се наложи да се срамувате, ако сте в най-лявата лента на магистралата. 4-цилиндроият мотор се отличава с характерен саунд, който в никакъв случай не е изнервящ, както и повече от прилична мощност.
Екипът от състезателния отдел е настроил този малък SUV оптимално по отношение на аеродинамиката: по-ниски брони, по-широки крила и странични прагове, както и внушителен спойлер на покрива, които се грижат за по-добрата обтекаемост. Juke Nismo RS e с дебели ауспухови тръби и черни 18-цолови алуминиеви джанти. Спортните акценти и червеният цвят продължават и в интериора - воланът е с червена маркировка. Тя показва на пилота положението на колелата - симпатично усещане а ла рали спорт. Благодарение на по-ниското с 2 см окачване Nismo RS залепва по-добре за пътното платно. Тестовият автомобил бе оборудван с опционалните седалки тип корито Recaro. Високите странични опори малко затрудняват качването, но иначе ви придържат отлично при бърза скорост в завоите. Също както удобния волан и козирката на уредите, те са тапицирани с велур. Кокпитът е прегледен и се управлява лесно.
Необходимото за много динамично придвижване сцепление на Nismo RS бива гарантирано от опционалното двойно задвижване - е, то от своя страна се комбинира само с автоматичната безстепенна трансмисия, която коства ценни конски сили и въртящ момент заради по-високото си тегло. Като цяло си мисля, че механични скорости подхождат по-добре на такъв модел със спортни амбиции, но това са подробности, които могат да бъдат преживени. Nismo RS се управлява стабилно. За целта допринася и усъвършенстваното електромеханично управление, което дава много добра обратна връзка с пътя. Окачването е с подчертано спортна настройка - много спортно, но не и неприятно твърдо.
ИЗВОД
С изключение на безстепенната трансмисия впечатленията ми от новия Nissan Juke Nismo RS са много добри. Това се дължи преди всичко на отличното сцепление, което демонстрираше „японецът" в завоите. Малкото „червено" чудовище превръщаше мощността си в удоволствие от шофирането, пише autobild.bg.