Спортистът сред кросоувърите
Секция: Автомобили
18 Август 2015 09:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спортистът сред кросоувърите

/КРОСС/ В началото, когато се появи Juke, ми изглеждаше малко странен. Всъщност доста странен. Най-вече на външен вид. След това започнах да гледам на модела като различен. А след теста на Nissan Juke Nismo RS вече смятам модела за екзотичен, който адски много ми харесва. Сега малкият кросоувър Juke е „наточен" от отдела за автомобилен спорт на японците. Това личи още от състояние на покой - какво остава за моментите, когато натискате педала на газта на украсения с „цветовете на войната" (червени странични огледала и странични линии) Juke Nismo RS (да, означава "Racing Sport", напълно основателно). Все пак 1,6-литровият турбобензинов агрегат е с мощност 214 к.с. - солидна разлика спрямо обикновената версия на модела Juke. 200 км/ч максимално темпо и 8,0 секунди за спринта до 100 км/ч - изобщо няма да ви се наложи да се срамувате, ако сте в най-лявата лента на магистралата. 4-цилиндроият мотор се отличава с характерен саунд, който в никакъв случай не е изнервящ, както и повече от прилична мощност.

Екипът от състезателния отдел е настроил този малък SUV оптимално по отношение на аеродинамиката: по-ниски брони, по-широки крила и странични прагове, както и внушителен спойлер на покрива, които се грижат за по-добрата обтекаемост. Juke Nismo RS e с дебели ауспухови тръби и черни 18-цолови алуминиеви джанти. Спортните акценти и червеният цвят продължават и в интериора - воланът е с червена маркировка. Тя показва на пилота положението на колелата - симпатично усещане а ла рали спорт. Благодарение на по-ниското с 2 см окачване Nismo RS залепва по-добре за пътното платно. Тестовият автомобил бе оборудван с опционалните седалки тип корито Recaro. Високите странични опори малко затрудняват качването, но иначе ви придържат отлично при бърза скорост в завоите. Също както удобния волан и козирката на уредите, те са тапицирани с велур. Кокпитът е прегледен и се управлява лесно.

Необходимото за много динамично придвижване сцепление на Nismo RS бива гарантирано от опционалното двойно задвижване - е, то от своя страна се комбинира само с автоматичната безстепенна трансмисия, която коства ценни конски сили и въртящ момент заради по-високото си тегло. Като цяло си мисля, че механични скорости подхождат по-добре на такъв модел със спортни амбиции, но това са подробности, които могат да бъдат преживени. Nismo RS се управлява стабилно. За целта допринася и усъвършенстваното електромеханично управление, което дава много добра обратна връзка с пътя. Окачването е с подчертано спортна настройка - много спортно, но не и неприятно твърдо.

ИЗВОД

С изключение на безстепенната трансмисия впечатленията ми от новия Nissan Juke Nismo RS са много добри. Това се дължи преди всичко на отличното сцепление, което демонстрираше „японецът" в завоите. Малкото „червено" чудовище превръщаше мощността си в удоволствие от шофирането, пише autobild.bg.