Пловдив /КРОСС/ Средната стойност на фактурите за битови клиенти на EVN България Топлофикация в Пловдив за отоплителен сезон 2014/2015 г. е 57,48 лв. с ДДС за отопление и топла вода. Клиентите на дружеството вече могат да заплащат своите фактури, след като фирмите за топлинно счетоводство предадоха на EVN България Топлофикация изравнителните сметки за сезон 2014/2015 г.
Данните показват, че са налице изравнителни сметки както с положителен знак, така и такива с отрицателен знак. Общо 6 308 клиенти имат суми за получаване - средната стойност за получаване от клиентите е 48,69 лв. Други 6 402 клиенти имат суми за доплащане, защото през отоплителния сезон са консумирали повече, отколкото прогнозно са заплащали - средната стойност за доплащане от тези клиенти е 77,58 лв. Безлихвеният срок за заплащане на изравнителните сметки е 01.09.2015 г.
В тези бройки не влизат клиентите на дружеството, които са избрали предимствата на дистанционното отчитане, тъй като клиентите получават ежемесечни сметки без прогнозни дялове. Сумите за получаване от изравнителните сметки ще бъдат добавени към баланса на текущото задължение на клиента за конкретната измервателна точка номер (ИТН). Остатъкът от сумите за получаване могат да останат за погасяване на бъдещи задължения. Друга възможност е клиентът да заяви превод на сумата, чрез попълване на декларация в EVN Офис, в която да посочи банкова сметка, по която да му бъдат преведени парите. Детайлната информация по изравнителните сметки клиентите могат да получат от обслужващата ги фирма за топлинно счетоводство.
Специфичното за сезон 2014/2015 г., в резултат на изпълнение на Наредбата за топлоснабдяване, е наличието на нефактурирана енергия, предимно при клиенти, избрали сезонен отчет на уредите. Тази нефактурирана енергия е отразена в изравнителните сметки и съответно променя тяхната стойност. Това се дължи на промяната в Наредбата за топлоснабдяването на Министерство на енергетиката от 09.06.2015 г. и най-вече на
непредвидимостта на месечните прогнози, заложени като принцип при сезонния отчет на топлинната енергия. За да се избегне този ефект, EVN България Топлофикация популяризира сред клиентите си в Пловдив преминаването от сезонен към месечен или дистанционен отчет.
Предимства на месечен и дистанционен отчет са:
• без прогнозни дялове
• ежемесечно отчитане
• при дистанционен отчет - отчетникът не влиза в имота
• ежемесечни фактури на база реална консумация, а не на прогноза
• намалява се възможността за неправомерно използване на топлинна енергия
• по-добър контрол и разпределение на потреблението.
В резултат на информационната кампания сред своите клиенти за последната една
година общо 2984 клиенти на EVN България Топлофикация преминаха от сезонен на
месечен или дистанционен отчет.
Тъй като промените на Наредбата за топлоснабдяването на Министерство на енергетиката
влязоха в сила от 09.06.2015 г., се наложи вече изготвените изравнителни сметки да бъдат наново изчислени. В резултат е налице забавяне на изпращането на изравнителните фактури за 23 сгради. Своите фактури тези клиенти ще получат през месец септември, като срокът им за плащане ще бъде до 1 октомври 2015 г. Тези клиенти ще бъдат уведомени с писмо от компанията. Въведените промени засягат в най-голяма степен сгради с избран сезонен отчет на уредите за дялово разпределение.