Триетажен възел свързва „Люлин” с Околовръстното
Секция: БЪЛГАРИЯ
18 Август 2015 12:42
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Триетажен възел свързва „Люлин” с Околовръстното

София /КРОСС/ Първият участък на Западната дъга на софийското Околовръстно ще бъде довършен и открит в края на октомври. Това съобщиха за "Труд" от пътната агенция. Така след 3-годишно строителство и двукратно удължаване на крайния срок с общо една година магистрала "Люлин" вече се свързва по подходящ начин с Околовръстното. На 3 км на север се изгражда друг пътен възел за международния трафик на това място.
Първата копка на Западната дъга бе направена през 2012 г. и тогава се смяташе, че строителството ще приключи през август 2014 г. Но когато срокът наближи, се оказа, че не всички отчуждителни процедури са били предвидени и това попречи да се изгради навреме пътният възел на три нива. Освен това жителите на "Филиповци" забелязаха със закъснение, че никой не е предвидил достъп от техния квартал до новия път. Заради протестите им общината и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) решиха да проектират и изградят срещу 4, 2 млн. лв. нов пътен възел. Неговото строителство обаче ще започне след откриването на Западната дъга през октомври, и то ако се осигури финансиране, казаха от АПИ.
3-етажният пътен възел на "Сливница" и Околовръстното е първият по рода си в столицата. Най-долното му ниво минава под терена и свързва сегашното Околовръстно с продължението му на север. Средното ниво представлява огромно кръгово, което ще преразпределя движението в четири посоки - към Калотина, на север, към жк "Люлин" и в посока към началото на магистрала "Люлин". Най-горното ниво е естакада, която ще отвежда движението от булевард "Сливница" директно към пътя за Калотина. Западната дъга има още един пътен възел, но на две нива - при свързването на булевард "Царица Йоанна" с Околовръстното.
Западната дъга струва общо 59 млн. лв. с ДДС и се финансира по оперативна програма "Транспорт". Обществената поръчка бе спечелена от "Трейс Груп Холд".

 

Снимка: "Труд"